سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوراهک

نظر

چشم‌ها را می‌نوازد؛

یک ویراژ خوب، یک سبقت نفس‌گیر، رسیدن به ماکسیمم سرعت با یک اتومبیل جذاب را می‌توان در بازی هیجان انگیز Froza Horizon 2 تجربه کرد. Froza Horizon 2 تجربه یک رانندگی حرفه‌ای!

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر یک از خانواده کنسول‌ها، بازی‌های اختصاصی خود را دارند. Froza Horizon 2 جدیدترین عنوان از این سری است که به طور اختصاصی برای Xbox 360 و Xbox One طراحی شده که بی‌شک یکی از بهترین عناوین اتومبیلرانی ساخته شده تا به امروز محسوب می‌شود و باعث رضایت دارندگان این دو کنسول از خریدشان خواهد شد.

گرافیک اولین چیزی است که در Froza Horizon 2 می‌درخشد و در تمام طول بازی، خودنمایی می‌کند. از منظر گرافیکی Froza Horizon 2 در Xbox One یک شاهکار است و در Xbox 360 بهتر از همه عناوین اتومبیلرانی دیگری است که تا به امروز برای این کنسول ساخته شده است.


 


Froza Horizon 2 در آغاز کیفیت طراحی و شبیه‌سازی اتومبیل‌ها را به رخ می‌کشد. اتومبیل‌ها بیش از حد واقعی به نظر می‌رسند و سازنده بازی، بیرون و داخل خودروها را با تمام جزئیات و به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده است، علی‌الخصوص که اتومبیل‌ها کاملا لیسانس شده هستند و تک‌تک آن‌ها را می‌توان با نمونه اصلی مقایسه کرد و به کیفیت طراحی این شاهکار هنری، آفرین گفت اما با پیشروی در بازی درخواهید یافت که سازنده برای مناظر و جاده‌ها سنگ تمام گذاشته است.



برای دانلود به ادامه مطلب بروید

 

مناظر بازی، بوم‌های نقاشی هستند و عمدتا از مناظر واقعی (که شبیه به رویا هستند) برداشت شده‌اند. یک روز آفتابی پر از بازتاب نور و درخشش اشیاء خواهد بود و یک روز بارانی، همه ریزه‌کاری‌های یک بارش واقعی را مو به مو به تصویر می‌کشد. البته سازنده بازی تناسب ایده‌آلی میان شرایط آب و هوایی و کیفیت رانندگی ایجاد کرده است، به طوری که Froza Horizon بی‌آن که (شبیه به F1) بیش از حد سخت یا (شبیه به NFS) بیش از حد آسان باشد، یک سطح میانی واقعی است.


اتومبیل در جاده لغزنده به خوبی می‌لغزد و شرایط احتیاط را به بازیکنان و البته به هوش مصنوعی بازی تحمیل می‌کند. در واقع همه این زیبایی‌ها، به درستی با گیم‌پلی بازی تناسب دارد. ریزه‌کاری‌ها واقعا در بازی زیاد است و از جزئیات داخل خودرو تا قطرات ریز باران در کنار برف پاک‌کن اتومبیل را شامل می‌شود و اگر بخواهیم به این بخش بپردازیم، ساعت‌ها می‌توان صحبت کرد. طراحی کاراکترها در این بازی نیز یک نمونه بی‌بدیل محسوب می‌شود، در حالی که بسیار عجیب به نظر می‌رسد که یک عنوان مسابقه‌ای چرا تا به این حد در طراحی انسان‌ها دقیق و ظریف عمل کرده است.


گیم‌پلی بازی شامل مجموعه وسیعی از اتومبیل‌هاست. در این بازی می‌توان هر یک از اتومبیل‌ها را تون‌آپ کرد. علاوه بر این راننده یعنی بازیکن می‌تواند با کسب تجربه و پیشروی در بازی، امتیازاتی منحصر به خود به دست بیاورد؛ امتیازاتی که صرف نظر از نوع و مدل اتومبیل، همراه راننده خواهد بود. از این منظر بازی از المان‌های بازی‌های نقش‌آفرینی به خوبی بهره گرفته و تداوم در بازی را معنا بخشیده است تا بازیکن برای همه مراحل بازی ارزش خاصی قائل باشد. یک ویراژ خوب، یک سبقت نفس‌گیر یا رسیدن به ماکسیمم سرعت با یک اتومبیل و یا نجات از یک تصادف حتمی، هر یک افتخار و البته امتیاز خاص خود را دارد تا بازیکن همیشه برای یک ماجراجویی در بازی آماده باشد.


زوایای دوربین در بازی متعدد و خوب است اما برخی از آن‌ها کاملا به درد نخور هستند و به همین دلیل استفاده از دکمه تغییر زاویه، معمولا راحت و خوشایند نیست. سازنده بازی نیز در کسب مجوز استفاده از همه اتومبیل‌های روز جهان موفق نبوده و ممکن است برخی از مدل‌های خاص و بسیار محبوب را در بازی نیابید. به غیر از این دو مورد، شاید به جرات نتوان هیچ کم و کاستی در Froza Horizon 2 پیدا کرد. این عنوان با تکرار موفقیت اولین نسخه از این سری، امتیاز 86 را از آن خود کرده است.


بسته‌های الحاقی Forza Horizon 2 برای ایکس‌باکس 360 منتشر نمی‌شوند
نسخه ایکس باکس 360 بازی هفته گذشته در انگلیس در کنار نسخه ویژه ایکس باکس وان بازی منتشر شد. بر اساس گزارش استدیو Turn 10 نسخه ایکس باکس 360 بازی فورزا هورایزن 2 بسته‌های الحاقی بازی را دریافت نخواهد کرد.

براین ایکبرگ، مدیر استدیو Turn 10، در پستی روی فروم رسمی بازی برنامه استدیو مبنی بر انتشار بسته‌های الحاقی به صورت ماهانه را برای بازی اعلام کرد ولی این نکته را یاد آوری کرد که این بسته‌ها تنها برای نسخه ایکس باکس وان بازی منتشر خواهند شد.

همچنین جوایز و ماشین‌ها و اعتبارهای تعبیه شده در بازی تنها برای همین نسخه از بازی در دسترس است.  نسخه ایکس باکس 360 بازی هفته گذشته در انگلیس در کنار نسخه ویژه ایکس باکس وان بازی منتشر شد. اما منتشر نشدن بسته الحاقی تنها تفاوت میان دو نسخه از بازی نیست.


از بحث گرافیک ضعیف تر بازی که بگذریم (به صورتی که کاملا مشخص است دقت کافی برای پورت بازی صرف نشده است) در بخش آنلاین نیز خیلی از امکانات برای نسخه ایکس باکس 360 بازی، همانند درایواتار گنجانده نشده است.

به نظر نمیرسد قائل شدن این همه تفاوت بین کنسول نسل قبلی و کنسول ایکس باکس وان ترفند عادلانه‌ای برای جذب کاربران به خرید کنسول نسل جدید مایکروسافت باشد. البته سازندگان علت این تفاوت‌ها را هماهنگ سازی بازی با سخت افزار ایکس باکس 360 اعلام کردند، اما به هر حال اگر کاربران ایکس باکس 360 ناراحت شوند و حس کنند که به آنها مانند گذشته توجه نمی‌شود، کسی نمی‌تواند آنها را سرزنش کند، گویا این برادر کوچکتر برای پدر خوانواده عزیزتر است!