سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوراهک

نظر
قسمت اول/

چند نکته کاربردی در مورد گوشی های اندروید

در تمامی گوشی های اندروید تنظیماتی وجو دارد که معمولا کسی به آنها اهمیت نمی دهد، اما با استفاده از این تنظیمات می شود استفاده بهتر و راحت تری از گوشی خود داشته باشیم.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر شما هم یک گوشی تا تبلت اندروید دارید، می توانید کارهای زیادی مبا آن انجام دهید. از نصب رام های کاستوم و لانچر ها گرفته تا بسته های آیکون و دیگر تنظیمات. در این خصوص چند نکته ظریف وجود دارد که دراین گزارش به آن می پردازیم.
1- بهینه سازی مصرف باتری

در حال کار

اینکه شما با چه مدلی از گوشی های اندروید کار می کنید اهمیت ندارد، راه هایی برای افزایش عمر باتری گجت اندروید شما وجود دارد. در ابتدا باید تنظیم خودکار نور گوشی خود را خاموش کنید. این گزینه به خوبی کار نمی کند. سنسوری که نور صفحه را تنظیم می کند به دقت چشم انسان نیست و شما می توانید نور صفحه گوشی خود را با توجه به محیط هایی که وارد می شوید تنظیم کنید. 

در محیط هایی مانند محل کار، منزل و جاهایی که نور خورشید به صورت مستقیم به گوشی شما نمی تابد، درخشش گوشی خود را به کمترین میزان کاهش دهید. به تنظیمات گوشی خود وارد شوید و مطمئن شوید تغییر خودکار نور گوشی شما خاموش است.
در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که تقریبا تمام گوشی های اندروید گزینه ای به نام Battery Saver دارند که شما می توانید با استفاده از آن و تنظیمات درستی که داخل این گزینه انجام می دهید، در مصرف باتری صرفه جویی کنید.
2- از Google Now استفاده کنید

در حال کار
این برنامه به عنوان یک دستیار مجازی عمل می کند که به کمک آن می توانید به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را بیابید. اما فقط این نیست، "Google Now" می تواند با برنامه های گوشی تعامل کند، یادداشت بردارد و برایتان یادآوری تنظیم کند (Reminders) بر برنامه های شما را اجرا کند. هرچه بیشتر از برنامه "Google Now" استفاده کنید، بیشتر متوجه جالب بودن و قوی بودن این برنامه می شوید. 

برای مثال می خواهید یک چرت بزنید و واقعا خواب آلوده هستید و نمی توانید بلند شوید و گوشی خود را تنظیم کنید که در ساعت مشخصی شما را بیدار کند. در این حالت کافیست بگویید "Okay Google,wake me up in 2 hours" و گوشی به صورت خود کار بعد از 2 ساعت شما را از خوا بیدار می کند.
همچنین می توانید در هر صفحه ای از گوشی، Google Now را فعال نمایید. برای اینکار کافیست به آدرس:
 
SettingSearch and Now/Voice/Ok Google detection
رفته و enable from any screen را تیک دار کنید. بعضی از دستورات صوتی این برنامه شامل موارد زیر می شود:
Web Browsing
"Go to [Huffington Post]”
"Open [xda.com]”
"Show me [android.com]”
"Browse to [reddit.com]”
Entertainment
"Listen to / play [Intro] by [The XX]?”
"YouTube [fail compilation]?”
"Who acted in [Ocean’s 11]?”
"Who is the producer of [Titanic]?”
"When was [Alien] released?”
"Runtime of [Unbreakable]”
"Listen to TV”
"What’s this song?”
"Fun" commands
"Do a barrel roll”
"What’s the loneliest number?”
"Make me a sandwich!”
"When am I?”
"Okay Jarvis, …” (Instead of ”Ok Google, …”)
"Who are you?”
3.Android Device Manager را تنظیم کنید

در حال کار
این گزینه به صورت پیش فرض بر روی گوشی های اندروید فعال نسیت، در صورتی که یک ابزار فوق العاده است که به شما این امکان را می دهد گوشی گم شده خود را پیدا کنید، از راه دور آن را قفل کنید و به صدا در بیاورید و یا حتی تمام اطلاعات داخل آن را از بین ببرید. 

احتمالا این جذاب ترین نکته اندروید نیست اما باید از اولین نکاتی باشد که بعد از خرید گوشی به آن توجه شود. البته در مورد این گزینه باید به این نکته اشاره کنیم که در صورت وجود ارتباط اینترنت کار خواهد کرد و بدن آن کارایی نخواهد داشت.
در گزارش های آینده به ادامه این مبحث خواهیم پرداخت.
انتهای پیام/