سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوراهک

هندزفری و هدست های موبایل از جمله مهمترین قسمت هایی هستند که کاربردی در حد شارژر می توانند داشته باشند. این روزها حتما مشاهده کرده اید که افراد زیادی از این وسیله در اتوبوس، مترو و خیابان استفاده می کنند.

به گزارش دوراهک موبایل  هندزفری ها همیشه به همراه تلفن همراهی که خریداری می کنید ارائه میشود که معمولا کیفیتی متوسط دارند ولی به عنوان جنس اصلی شناخته می شوند و ارزشی خاص دارند. عده ای هستند که به خاطر استفاده زیاد از تلفن های همراه و گوش دادن به موسیقی به دنبال بهترین هندزفری می گردند همچنین برخی نیز به دنبال آن هستند تا یک هندزفری خوب برای خود خرید و دست به هدست اصل تلفن خود نزنند. برای خرید یک هندزفری خوب و با کیفیت باید به نکاتی دقت کنید که شما را در این راه یاری خواهند کرد:

** اولین نکته هنگام خرید یک هندزفری خوب توجه به محل خرید و البته برندی است که قصد دارید از آن خرید کنید. انتخاب برندهای ناآشنا می تواند ریسک بالایی باشد زیرا هندزفری هایی که برند مطمئنی ندارند ممکن است تولید چین بوده و خیلی سریع خراب شوند.

** حتما هندزفری را در هنگام خرید چک کنید تا هر دو گوشی آن سالم بوده و کیفیت صدا نیز شما را اذیت نکند. هندزفری هایی که کیفیت صدای خوبی ندارند صدای خفه و غیر واقعی را به گوش انسان می رساند و بعد از مدتی ممکن است آسیب های بدی به گوش برساند.

** سیم هدفون را در نظر داشته باشید که باید مقوام و تقریبا ضخیم باشد. زیرا سیم های ضخیم سخت تر خراب می شوند و عمر طولانی تری دارند همچنین سوکت اتصال به تلفن را با دقت چک کنید تا به خوبی با سیم ارتباط داشته باشد.

** قسمت گوشی هندزفری ها بهتر است از نوع های قابل تغییر باشند و هندزفری انتخاب کنید که به راحتی درون گوش رفته و اجازه خارج شدن صدا را نمی دهد. هندزفری هایی که از این قابلیت برخوردار نیستند باید در رتبه های بعدی انتخاب قرار بگیرند زیرا آسیب های زیادی به گوش وارد می کنند.

** هنگام خرید هندزفری ها حتما دقت داشته باشید که کیف مخصوص در جعبه هندزفری وجود داشته باشد. بزرگترین مشکل هندزفری ها گره خوردن سریع سیم های آن است ولی با وجود کیف عمر وسیله طولانی تر و دیگر از شر گره خوردگی نیز رها خواهید بود.


گوشی های تلفن همراه و خطر سرطان مغز

تحقیقات جدید در شمال شرقی آمریکا استفاده از تلفن همراه را بر روی حدود 469 فرد مبتلا به سرطان مغز بررسی کرده است. در کل ارتباطی بین این گوشی ها _ که اکثرا آنالوگ (تلفن های بی سیم با برد زیاد) بودند_ و  خطر سرطان مغز در چند سال قبل از آن پیدا نشد.

تحقیقات بعدی  مدت بیشتری از زندگی و افراد بیشتری را مورد بررسی قرار داد. همچنین در این تحقیق افراد از گوشی های با سیستم دیجیتال (همین موبایل های مرسوم) استفاده می کرند.

این تحقیق را 5 مرکز دانشگاهی انجام دادند. 469 مرد و زن با سنین بین 18 تا 80 سال که دارای سرطان مغز ابتدایی بودند مورد مطالعه قرار گرفتند. با استفاده از پرسشنامه ، سوالهای متوالی اطلاعاتی در مورد استفاده این بیماران از تلفن همراه بدست آمد.

تعداد نسبتا کمی از بیماران گفتند که مرتبا از تلفن همراه استفاده می کرده اند _14% موارد و 18% از افراد تحت کنترل. کسر احتمال (متناسب با خطر) برای کسانی که به طور مداوم از موبایل استفاده کرده بودند 0.85 بود (با تقریب 95%  می شود بین 0.6 تا 1.2) . کسر احتمال کمتر از 1 به معنی کم خطر بودن و بیشتر از 1 به معنی خطرزا بودن است. متوسط مدت استفاده از تلفن همراه 2.7 سال برای بیماران و 2.8 سال برای افراد تحت کنترل بود که رابطه ای بین افزایش خطر و استفاده به کرات از تلفن و یا استفاده یکجا پیدا نشد. در اینجا نشانه خطر برجسته ای برای تومورهای قسمت های بخصوصی از مغز پیدا نشد. ارتباط ضعیفی در وابستگی میان کناره های سر که موبایل به آنجا چسبانده می شد و هم مکانی آن با تومور سرطانی دیده شد. سرطان های مغزی با بافت یکسان ارتباطی را با استفاده از تلفن همراه نشان ندادند. اما نسبت احتمال برای نوع غیر عادی تومور (neuroepitheliomatous ) زیاد بود ، اگرچه روی آمار نباید زیاد حساب کرد.

در مطالعات دیگر احتمال ارتباط میان نوعی سرطان مغز به نام گلیوما (Glioma) و گوشی های موبایل داده شده است.

نتیجه می گیریم که رابطه میان سرطان مغز و گوشی تلفن همراه هنوز مبهم است ولی با وجود این ، برخی پیش بینی های احتیاطی باید در نظر گرفته شود.

 

در معرض اشعه های موبایل بودن

گوشی های موبایل برای انتقال امواج رادیویی در تمام جهات طراحی شده اند. چون دکل های موبایل می توانند در هر جا و جهتی وجود داشته باشند. این بدان معنی است که امواج رادیویی موبایل به راحتی به بدن کاربر می رسد.

امواج رادیویی اساسا از طرف آنتن گوشی انتشار می یابد، اگرچه به داخل بدنه نیز نفوذ می کند و از آنجا نیز مقداری بیرون می آید. این آنتن ها گاهی برآمده هستند و از بیرون قابل رویت اند و گاهی هم به شکل مسطح و غیر قابل دیدن هستند.

امواج رادیویی که به طرف سر استفاده کننده از تلفن همراه انتشار می یابد ، حدود چند سانتی متر به داخل بافت های بدن فرد نفوذ می کند. در شروع نفوذ و جذب ، این امواج انرژی خود را به بافت های بدن منتقل می کنند ، که این مقدار انرژی به انرژی طبیعی بدن که توسط متابولیسم به وجود می آید افزوده می شود.

تا کم کم این نقطه از بدن بتواند خود را با انرژی اضافی جذب شده وفق دهد ، اما اطراف از این نقطه ، دما افزایش می یابد یا تطبیق حرارت توسط بدن ممکن است رخ دهد. توصیه های حفاظتی می گوید که محدودیت در جذب انرژی توسط بافت ها برای پایین آوردن اثرات ذکر شده است و الزاما به معنی خطرناک بودن نیست.

محاسبات نشان داده که بیشترین دمایی که در داخل سر ناشی از جذب انرژی امواج موبایل رخ می دهد حدود 0.1 درجه سانتیگراد است. اگرچه IEGMP (گروه کارشناسان مستقل تلفن های موبایل) اثرات مضری را برای این مقدار تابش تشخیص نداده اند ، ولی برای تمام افرادی که در معرض مقادیر مختلف اشعه هستند ، یکسان نیست.

 

SAR برای تلفن های موبایل

کمیتی که برای نشان دادن مقدار جذب امواج رادیویی در سر بکار می رود SAR نام دارد. ICNIRP (کمیته بین المللی حفاظت در برابر پرتو های غیر یونیزان) توصیه کرده که این مقدار نباید بیشتر از 2 وات بر کیلوگرم باشد وقتی که 10 گرم بافت همسان مغز به مدت 6 دقیقه در معرض تابش قرار می گیرند. این معیار توسط سازندگان موبایل مورد قبول قرار گرفته است.

تا کنون ، راه توافقی و مشترکی برای اندازه گیری مقدار SAR گوشی های موبایل اتخاذ نشده است. در نتیجه، نتایج بدست آمده در یک آزمایشگاه ممکن است با آزمایشگاه دیگر تطابق نداشته باشد. در ژولای 2001 کمیته اروپایی استاندارد لوازم برقی (CENELEC) استاندارد فنی را برای اندازه گیری SAR اعلام کرد که همکون نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کارخانه های سازنده موبایل مقدار SAR گوشی های خود را برای نزدیک شدن به مقدار گزارش شده توسط سایت www.mmfai.org  تنظیم می کنند. که این مقادیر اعلام شده برای تمامی دستگاه های بی سیم به کار می رود ولی ممکن است متفاوت باشد.

در اینترنت سایت های زیادی برای اعلام SAR گوشی های مختلف وجود دارد.

مثلا برای برخی گوشی ها چنین است:

NOKIA:

6680 : 0.69 w/kg N70 : 0.93 w/kg N73 : 1.13 w/kg

6600 : 0.80 w/kg 3310 : 0.96 w/kg 

 

بیشترین توان خروجی از گوشی ها

توان خروجی از گوشی ها متناسب با استاندارد های فنی برای کار کردن در شبکه های مختلف موبایل است. توان خروجی پیک خروجی گوشی هایی که با GSM در فرکانس های 900 MHz تا 1800 MHz کار می کنند به ترتیب برابر 2W و 1W است.

گوشی های GSM امواج خود را در هر ثانیه با 217 تکه اطلاعاتی منتشر می کنند. فاصله هر دو تکه 4.6ms و طول هر تکه 577 µs است. این بدان معنی است که بطور متوسط ، در یک هشتم زمان منتشر می شوند ، یعنی توان متوسط آنها یک هشتم توان پیک آنهاست.

گوشی های GSM با امواج 900MHz و 1800MHz بیشترین توان متوسط زمانی شان به ترتیب برابر 0.25W و 0.125W است.

 

تشعشع هنگام استفاده عادی

دلایل متعددی وجود دارد که چرا SAR استخراج شده از یک روش بررسی فنی استاندارد بیانگر برآورد بدبینانه از SAR است که معمولا در هنگام صحبت کردن با گوشی دریافت می شود. مقدار SAR اعلام شده برای گوشی های تلفن بر این اساس است که گوشی های موبایل با حداکثر توان ممکن در یک بازه 6 دقیقه ای کار می کنند.

نکته ای که باید بدان توجه داشت آن است که بر اساس تکنولوژی گوشی ها با توان ثابت و یکنواخت در طول مدت حرف زدن کار نمی کنند. بیشترین توان خروجی از موبایل های GSM حدود2w پیک است، اما این ممکن است در 15 مرتبه متوالی این مقدار به حدود 2 mW در نگام صحبت کردن برسد (با ضریب کاهش توان 1000).

سطح توان موبایل هنگام استفاده به کیفیت ارتباط با دکل موبایل دارد. هر چه ارتباط بهتری برقرار باشد توان خروجی کمتر و برعکس. این ارتباط خوب در مکان های سر باز و نزدیک به دکل ها قابل دستیابی است.

مقدار SAR با توان خروجی متناسب است، اگر گوشی ارتباط خوبی را با مرکز برقرار کرده باشد و توان خارج شده با ضریب کاهش 1000 کاهش یابد مقدار SAR نیز با همین ضریب کاهش می یابد.

براساس SAR اعلام شده از سوی ICNIRP، ابتدا لازم است که متوسطSAR در دوره زمانی بیشتر از 6 دقیقه اندازه گیری شود. به عنوان مثال، یک مکالمه 3 دقیقه ای مقدار SAR برابر 1W/kg خواهد بود اگر در 3 دقیقه بعدی مکالمه ای صورت نگیرد که در این صورت برای این شش دقیقه مقدار متوسط SAR برابر 0.5W/kg خواهد بود. که این منطبق با 2W/kg اعلام شده از سوی ICNIRP می باشد.

 

عوامل تاثیر گذاری اشعه

IEGMP احساس کرد که خریداران تلفن های همراه در صورت تمایل باید از نحوه کاهش مقدار اشعه مطلع شوند. که این کاهش اشعه را می توان بوسیله استفاده از "هند فری" (hands-free)و وسایل جانبی دیگر ، انجام داد.

 

· SAR تلفن

مقدار SAR اندازه گیری شده هنگام آزمایش ، با توان حدکثر و ثابت می باشد. در استفاده های معمولی مقدار SAR کمتر از مقدار اعلام شده خواهد بود. هرچه سیگنال قوی تری از دکل موبایل دریافت شود ، توان کمتری نیز از گوشی خارج خواهد شد.

· فاصله از سر

آنتن منبع اصلی امواج رادیویی گوشی می باشد. دور کردن گوشی از سر مثلا با استفاده از "هند فری" مقدار SAR موضعی را در سر کاهش می دهد. هرچند که ممکن است مقدار SAR موضعی را در سایر نقاط بدن افزایش دهد.

· کثرت استفاده و مدت تماس

طبیعی است استفاده کمتر اشعه کمتری را به بدن و سر می رساند.

 

منابع انگلیسی:

http://www.hpa.org.uk

http://aircrewhealth.blogspot.com/2007/04/cell-phone-use-and-risk-of-brain-cancer.html

 

 


هنگ کردن گوشی و روش برطرف کردن آن

یکی از مواردی که بسیاری اوقات برای یک گوشی پیش میآید هنگ می باشد. هنگ کردن در گوشی ها به دو صورت می باشد:
1- هنگ ظاهری: در صورت هنگ کردن ابتدا سیم کارت را داخل گشی قرار داده و با گوشی تماس برقرار می کنیم که اگر تماس برقرار شود این هنگ ظاهری بوده و امکان دارد از زیاد بودن اطلاعات روی حافظه گوشی یا روی مموری کارت می باشد.

با کم کردن حجم اطلاعات روی حافظه گوشی یا مموری کارت ، این مشکل برطرف میشود .
2- هنگ واقعی: هنگی ست که نتوان با گوشی تماس گرفت و به دو دسته زیر تقسیم می شود:
الف) موقت: هنگی که بعضی از مواقع صورت می گیرد و خود به خود رفع می شود که از عوامل زیر برای رفع آن می توان استفاده کرد:
1? Flash کردن گوشی
2? پاک کردن اطلاعات روی گوشی و مموری کارت
3? احتمال ویروسی بودن گوشی نیز می رود که با توجه به نکات گفته شده در مورد ویروس ها، می توان مشکل را حل کرد.

ب) دائمی : هنگی که وقتی به وجود می آید خود به خود از بین نمی رود و می تواند از عوامل زیر باشد:
1? آی سی Flash که بای آن را Reball و در نهایت تعویض کرد
2? باطری Back up که می توان آن را از مدار خارج کرد.
3? نوسان ولتاژ باطری که باید باطری را تعویض کرد.
4? مدار تغذیه که باید تمامی مسیر ها و المان های آن بررسی و در صورت خرابت تعویض شوند.
5? خرابی CPU که به ندرت پیش می آید اما در صورت تشخیص این خرابی و در صورت امکان می توان آن را Reball و در نهایت تعویض کرد.


توضیحات برنامه موبایل RAMblow 1.31 for Symbian

دانلود برنامه ای فوق العاده برای جلوگیری از پر شدن حافظه و هنگ کردن گوشیهای سیمبین

این برنامه برای گوشی های دارای سیستم عامل سیمبیان نگارش پنجم می باشد.

نرم افزار فوق برنامه ای است بسیار کاربردی برای پاک کردن فضای اشغال شده اضافی از رم که با استفاده از آن دیگر نگران خطای full memory  نخواهید بود. طریقه استفاده از نرم افزار بسیار ساده بوده و فقط کافیست برنامه را در background در حال اجرا بگذارید.

قابلیت ها:

- جلوگیری از هنگ کردن گوشی موبایل به دلیل افزایش حجم مناسب

- قابلیت تعریف یک برنامه به عنوان حذف شده یا نشده

- مدیریت و مراقبت از برنامه های در حال اجرا

- حفظ و نگهداری مقدار حافظه آزاد برای کارکرد روان گوشی

- بهینه سازی حافظه برای اجرای برنامه های سنگین

- پاکسازی اتوماتیک حافظه

- بستن برنامه های ناخواسته

- گزارش نتایج حاصل از پاکسازی

 

نکات:

1- این برنامه نیاز به ساین ندارد.

2- این نسخه ی برنامه یک نسخه کامل است و نیازی به رجیستر ندارد.

صفحه دانلود: دانلود پسورد فایلها: www.softgozar.com

- در سال‌های اخیر وضوح دوربین‌های موبایل بهتر شده و نرم‌افزارهای متعددی برای ویرایش و بهبود کیفیت عکس‌ها معرفی شده است. آشنایی با چند تکنیک ساده می‌تواند نتیجه عکاسی با این دوربین‌ها را مطلوب‌تر کند.

به ادامه مطلب بروید همراه با تصاویر



                                                                                         ادامه مطلب

توصیه میکنیم حتما نکات مهم این پست را بخوانید تا در نحوه صحیح استفاده از باتری موبایل خود را بدانید.

برای خواندن مطالب به ادامه مطلب بروید

 

 

                                                                                    

ادامه مطلب

اولین دفعه ای که با یک بازی موبایل سرگرم شُدید را به خاطر دارید؟ احتمالا هنگام برنده شدن هم به بلوک های پیکسلی روی صفحه کوچک موبایل همراه با صدای بیپ ضعیفی خیره شده اید. و حالا اوضاع تغییرات فراوانی کرده است. امروزه اسمارت فون ها قابلیت های گیمی تقریبا برابر با نسل پنجم کنسول های بازی دارند و شانه به شانه آنها به رقابت می پردازند.
به گزارش گروه خواندنی های دوراهک موبایل به نقل از نارنجی، هنگامی که به چگونگی آغاز این صنعت نگاهی بیاندازید، انقلاب 18 ساله بازی های موبایل، تقریبا غیرممکن و خارق العاده به نظر می رسد. بگذارید برای درک بهتر شگفتی های این دنیا، به کند و کاوی مجدد در برخی حقایق شگفت انگیزی بپردازیم که شاید بسیاری از شما چیزی درباره آنها نشنیده اید. پس در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشد.


یک. اولین بازی موبایل در سال 1994 معرفی شد. این بازی نسخه از پیش نصب شده تتریس بود که بر روی موبایلی با نام Hagenuk MT?-?2000 عرضه می گردید.

دو. سه سال بعد، در سال 1997 نوکیا نسخه ای از بازی ماری (Snake) را برای برخی از مدل های موبایل هایش طراحی کرد. اولین نسخه بازی ماری بر روی نوکیا 6110 عرضه گردید و از زمان عرضه بیش از 400 میلیون نسخه در دنیا فروش داشت.


سه. اولین بازی مولتی پلیر یا چند بازیکنی موبایل هم بر روی نوکیا 6110 عرضه شد. این بازی، نسخه دو نفره ای از ماری بود که دو دارنده 6110 می توانستند با استفاده از پورت اینفرارد با هم بازی کنند.

چهار. تقریبا سال 2001 بود که دو تکنولوژی جدید J2ME " target="_blank"> و BREW ، درها را به روی بازی های پیشرفته تر و پر آب و رنگ تر گشودند. این اتفاق با عرضه بازی های رنگی همزمان شد.

پنج. در 2003 نوکیا اولین موبایل اختصاصی بازی را با نام Nokia N?-?Gage عرضه کرد. پر فروش ترین بازی این موبایل، یک گیم ماهی گیری با نام Creatures of the Deep بود.


شش. هفتاد تا هشتاد درصد تمام دانلودهای موبایل، بازی ها هستند. تخمین زده می شود که صنعت بازی موبایل تا سال 2015 بالغ بر 54 میلیارد یورو شود.

هفت. همچنین پیش بینی می شود که تا سال 2013 خرید های درون بازی از پرداخت های به ازای دانلود سبقت بگیرند.

هشت. کمی قبل از جام جهانی 2010 شرکت موبایل اینتربازی Tournament Arena Soccer 3D را عرضه کرد. این بازی در هفته اول تعداد دانلود باور نکردنی 35 میلیون را به نام خود ثبت نمود.


نه. WCG که بزرگترین مسابقه ورزشی الکترونیک جهان است، به تازگی تصمیم گرفته مسابقات اش را دیگر در بخش بازی های کامپیوتری برگزار نکند و تنها بر روی بازی های موبایل تمرکز کند!

ده. انگری بردز تا کنون بیش از 140 میلیون بار دانلود شده است. برآورد می شود که تنها از راه تبلیغات داخلی نسخه رایگان این بازی، شرکت Rovio ماهیانه یک میلیون یورو درآمد داشته باشد.

البته بازی های موبایل هنوز راه درازی را در پیش دارند. اما آینده چه چیزی را به ارمغان خواهد آورد؟ آیا شاهد بازی هایی خواهیم بود که با استفاده از واقعیت افزوده و NFC ما را بیشتر با دنیای فیزیکی درگیر می کنند؟ یا اینکه با صفحه نمایش های بزرگتر و گرافیک بهتر، بازی های تاثیرگذار و جذاب تری را شاهد خواهیم بود؟ شما این آینده را چگونه می بینید؟