سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوراهک

جدیدترین اطلاعات فروش گوشی سه ‏ماهه که توسط Gartner منتشر شده است، داستان آشنایی را بازگو می‏ کند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بررسی جدید Gartner برند های تلفن های هوشمند را مورد بررسی قرار داده است.

سهم بلک ‏بری همچنان در حال کاهش است، مایکروسافت دچار رکود شده و گوگل و اپل سعی می ‏کنند سهم بیشتری از بازار را به چنگ بیاورند.

 

از 329 میلیون گوشی فروخته شده در سه ماه گذشته، 319 میلیون دستگاه متعلق به سیستم ‏عامل‌ اندروید بوده‏ است.
این یعنی 96.8 درصد بازار که با آمار سه ماه ابتدایی سال میلادی جاری (برابر با اوایل دی‏ماه 93 تا اوایل فروردین 93) برای دو پلت‌فرم غالب در بازار برابر بوده است.
اما در حال حاضر بازار تلفن های هوشمند در دست دو غول آمریکایی است که با اهداف خود برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار می‏ جنگند، جالب است بدانید که Gartner می ‏گوید این صنعت همیشه در حال رشد، ممکن است به مرحله بلوغ و کمال خود نزدیک باشد.
چراکه حتی بازار چین هم اشباع شده و مخصوصا بازار گوشی آن بر اساس جایگزینی دستگاه‏ها راه خود را ادامه می ‏دهد. این باعث شده که از سال 2013 فروش تلفن های هوشمند کندترین رشد را داشته باشد.
 گارتنر اضافه می‏ کند که جذب مشتری بیشتر در دو سمت بازار یعنی تلفن های هوشمند ممتاز برای خریداران لوکس و گوشی‏های 4G اقتصادی در سمت دیگر، برای پیشرفت شرکت‌های تولیدکننده و افزایش سهم هر شرکت در بازار چین، ضروری خواهد بود.
استفاده از نرم ‏افزار مناسب هم مطمئنا بی‏ تاثیر نیست مثلا اگر نمی‏ خواهید آیفون به فروش برسانید، پس حتما باید اندروید را برای فروش انتخاب کنید.
انحصار دوگانه فروشی که این دو کمپانی ایجاد کرده‏ اند، بیش از همیشه تسخیرناپذیر به نظر می ‏رسد.