سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوراهک

تاریخ : 1393/2/25

از تولد P1000 به‌عنوان نخستین عضو خانواده تبلت‌های گلکسی‌تب اینک بیش از 3 سال می‌گذرد؛ تبلت‌‌های اندرویدی در آن سال‌هامفهومی ناشناخته بود که کاملا در سایه آی‌پد اپل و فروش استثنایی آن در بازاری بکر و دست نخورده قرار داشت. اولین تجربه سامسونگ در این بازار که به فاصله کوتاهی از معرفی نسل اول Galaxy S صورت گرفت با ارائه صفحه‌نمایشی بزرگ برای پلتفرمی که تا آن زمان حداکثر تا 4 اینچ گسترش یافته بود نگاه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. تب 7 اینچی البته از لحاظ وضوح و فشردگی پنل همچنان در جایگاه بسیار پایین‌تری نسبت به اسمارت‌فون‌های معمول قرار داشته و با سیستم‌عامل، ساختار منویی و اپلیکیشن‌های بهینه شده برای گوشی‌‌های موبایل در ابتدا موفقیت چندانی را برای رقابت iPad بدست نیاورد. این روند با پیوستن دیگر تولیدکنندگان گجت‌های اندرویدی به انقلاب تبلت‌ها و معرفی ورژنی اختصاصی از اندروید برای تبلت با تحولات بزرگی روبرو شده و در کمتر از دو سال تبلت‌های اندرویدی حجم بزرگی از بازار تبلت را از کنترل اپل خارج ساختند. معرفی تبلت‌های خانواده Note دیگر تحول بزرگ سامسونگ در این صنعت بود که با حضور قلم جداگانه،‌ دایره مخاطبان این ابزار را به شدت گسترش داد. در سال‌های ابتدایی دو سایز 7 و 10 اینچی به استاندارد نانوشته این کلاس برای نمونه‌های کوچک و بزرگ تبدیل شد و مدل‌های بسیار اندکی خارج از این دو سایز ارائه شدند. این روند اما با توجه به نیازهای متفاوت افراد با تغییر روبرو شده و سایز میانی 8 اینچ نیز به‌تدریج در دسترس قرار گرفت. در سمت نمونه‌های بزرگ نیز با اینکه تا مدت‌ها از سایز 10 اینچی به‌عنوان بزرگ‌ترین اندازه قابل تصور در این رده یاد می‌شد اما پس از زمزمه‌‌هایی در مورد امکان ارائه تبلت‌های با سایز بزرگ‌تر از سوی اپل، سامسونگ بار دیگر در این زمینه پیش‌دستی کرده و با ارائه سایز جدید 12.2 اینچی تعریف تازه‌ای از یک تبلت بزرگ ارائه کرد. سایز 12.2 اینچی در تبلت‌های سامسونگ در دو کلاس Note Pro با قلم و Tab Pro بدون قلم ارائه می‌شود که در ادامه با یکی از این دو نمونه یعنی Galaxy Tab Pro 12.2 آشنا می‌شویم. دسته Tab Pro‌ البته در دو سایز دیگر یعنی 8.4 و 10.1‌ اینچی نیز با برخی تغییرات ارائه شده است. مدل دقیق مورد بررسی این نوبت از نوع وای‌فای با نام SM-T900 است.

Samsung Galaxy Tab Pro 12.2 - سامسونگ گلکسی تب پرو 12.2<**ادامه

تاریخ : 1392/9/6     برچسب‌ها : آیفون iPhone ، اندروید Android ، آی او اس iOS ، گوگل Google

واحد خبر mobile.ir : اریک اشمیت، رئیس فعلی هیأت‌مدیره و مدیرعامل اسبق گوگل که سابقه حضور در بین اعضای هیأت‌مدیره اپل در سال‌های 2006 تا 2009 را نیز دارد، در صفحه گوگل‌پلاس خود یک راهنمای نسبتاً جامع برای افرادی نوشته است که می‌خواهند از اکوسیستم iOS اپل، به اکوسیستم اندروید گوگل مهاجرت کنند.

آقای اشمیت در این راهنما نقاط برتری تلفن‌های پرچمدار اندرویدی را نسبت به آیفون‌ اپل از دیدگاه خود بیان کرده و کاربران آیفون را برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات خود و همگام‌سازی این اطلاعات بر روی تلفن‌های همراه اندرویدی، راهنمایی می‌کند. در ادامه می‌توانید ترجمه کامل این راهنما را مطالعه کنید.

راهنمای مهاجرت از آیفون به اندروید - نوشته شده توسط اریک اشمیت

بسیاری از دوستانم آیفون‌های خود را رها کرده و در حال مهاجرت به اندروید هستند. پرچمدارهای اندرویدی مثل سامسونگ گلکسی اس 4، موتورولا دروید اولترا و ال‌جی نکسوس 5، صفحه نمایش بهتری دارند، سریعتر هستند و از رابط کاربری جذاب‌تری هم بهره می‌برند. این تلفن‌های هوشمند اندرویدی هدیه‌ای عالی برای سال نوی کاربران آی‌فون هستند!

درست مثل افرادی که از رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز به مکینتاش مهاجرت کردند و هیچ‌وقت برنگشتند، شما هم از آیفون به اندروید مهاجرت خواهید کرد و به‌دلیل وجود امکاناتی مثل پشتیبان‌گیری ابری از اطلاعات و گزینه‌های متعدد و متنوعی که اندروید در اختیار شما می‌گذارد، هیچ‌گاه برنمی‌گردید. آخرین آمارها نشان می‌دهند که 80? مردم جهان اندروید را می پسندند.

من برای این تغییر، چند گام را به شما پیشنهاد می‌کنم:

1. تلفن همراه اندرویدی خود را آماده کنید

1.1. گوشی را روشن کنید، به شبکه وای‌فای متصل شوید، به اکانت شخصی گوگل خود رفته و تمام اپلیکیشن‌هایی را که معمولاً استفاده می‌کنید (مثلاً اپلیکیشن اینستاگرام)، از پلی‌استور گوگل دانلود کنید.

1.2. از اینکه نرم‌افزار تلفن اندرویدی شما به آخرین نسخه (مثلاً اندروید 4.3 یا 4.4) به‌روز شده است مطمئن شوید. اگر آپدیت نرم‌افزاری جدیدی برای نصب‌کردن وجود داشته باشد، یک اعلان (Notification) دریافت خواهید کرد.

1.3. اگر از خدمات اپراتور AT&T استفاده می‌کنید، اپلیکیشن "Visual Voicemail" را از پلی‌استور دانلود کنید.

1.4. می‌توانید در این مرحله یا هر زمان دیگر، سایر اکانت‌های جی‌میل خود را نیز اضافه کنید.

در این مرحله، باید بتوانید به جی‌میل خود دسترسی داشته باشید و از هرکدام از نرم‌افزارهای نصب‌شده استفاده کنید. قبل از رفتن به گام بعدی، مطمئن شوید که تمامی نرم‌افزارها به‌خوبی کار می‌کنند.

2. آیفون یا آیپد خود را به‌روزرسانی کنید.

2.1. دستگاه را روشن کنید، به شبکه وای‌فای متصل شوید، وارد اکانت جی‌میل خود شده و تمام نرم‌افزارهای دستگاه خود را (خصوصاً iOS 7+) به آخرین نسخه‌ی منتشرشده آپدیت کنید.

2.2. مطمئن شوید که از آی‌کلاد (iCloud) برای پشتیبان‌گیری از لیست مخاطبان خود استفاده می‌کنید. برای این کار به بخش تنظیمات آیفون یا آیپد خود رفته و آی‌کلود را برای لیست مخاطبان فعال (On) کنید. اگر تاکنون از آی‌کلاد استفاده نمی‌کردید، اکنون یک اکانت در آن بسازید؛ (در آخرین نسخه از نرم‌افزار Mavericks، برای انتقال لیست مخاطبان لازم است از آی‌کلاد ویژه کاربران Mac استفاده نمائید.)

2.3. وارد جی‌میل خود شوید و در بخش "Mail" از قسمت تنظیمات، قابلیت همگام‌سازی (Sync) را برای مخاطبان، فعال کنید. در آخرین نسخه iOS، این عمل موجب همگام‌سازی لیست مخاطبان جی‌میل و لیست مخاطبان آیفون شما می‌شود.

2.4. در بخش "Messages" از قسمت تنظیمات، گزینه "iMessage" را غیرفعال (Off) کنید؛ چرا که این پیام‌رسان فقط برای ارسال پیام از یک دستگاه اپلی به دستگاه اپلی دیگر ( مثلاً آیفون به آیپد) استفاده می‌شود و و اگر این گزینه فعال باقی بماند ممکن است دوستان آیفون‌دارتان پیام خود را از طریق iMessage برایتان ارسال کنند که به گوشی اندرویدی‌تان نمی‌رسد. بعد از انجام این تغییر، اگر به هر دلیل مجبور به استفاده از آیفون خود شدید، هنوز هم می‌توانید با ارسال پیامک با دوستانتان ارتباط برقرار کنید.

2.5. مطمئن شوید که آیفون شما با نرم‌افزار آی‌تیونز نصب‌شده بر روی مک، کاملاً همگام‌سازی شده است و از تصاویر و موسیقی‌های خود بر روی آی‌تیونز پشتیبان گرفته‌اید. پیشنهاد می‌کنم یک مرتبه دیگر هم به آیفون و مک خود مراجعه کنید و با دقت و وسواس بیشتری درباره اینکه از همه اطلاعات خود پشتیبان تهیه کرده‌اید مطمئن شوید.

در این مرحله، باید بتوانید علاوه بر ایمیل‌ها در اپلیکیشن جی‌میل، تمامی اپلیکیشن‌ها و لیست همه‌ی مخاطبانتان را نیز بر روی تلفن اندرویدی‌ خود مشاهده کنید. اگر لیست مخاطبان بر روی تلفن اندرویدی همگام‌سازی نشده است، لیست مخاطبان را به‌صورت دستی از مک دانلود کنید. برای این کار:

1. به آدرس اینترنتی www.apple.com/icloud رفته و با استفاده از اپل آی‌دی (Apple ID) خود، به سیستم وارد شوید. سپس بر روی "contacts" کلیک کنید.

2. در گو‌شه‌ی پایین و سمت چپ صفحه، بر روی wheel کلیک کنید. سپس با استفاده از گزینه "Select All"، تمام مخاطبان را انتخاب کرده و لیست را در قالب یک فایل vCard استخراج (export) کنید. این فایل در قسمت دانلودکردنی‌ها که با عبارت "Downloads" مشخص شده است، قرار می‌گیرد.

3. مرورگر اینترنتی خود را باز کرده و به آدرس اینترنتی www.gmail.com مراجعه کنید. بر روی دکمه‌ی "Mail" کلیک کرده و لیست مخاطبان را با کلیک بر روی گزینه "Contacts" انتخاب کنید. اکنون، لیستی از مخاطبان جی‌میل خود را مشاهده می‌کنید. فایل vCard ساخته‌شده در آی‌کلاد را با استفاده از گزینه "Import contacts" به جی‌میل خود وارد (import) کنید. اکنون لیست مخاطبان آیفون شما به لیست مخاطبان جی میل افزوده شده است. در این مرحله می‌توانید مخاطبان تکراری را به‌صورت دستی حذف کنید یا با استفاده از گزینه "More / Find & merge duplicates"، اسامی و شماره‌های تلفن تکراری را با هم ادغام کنید.

در این مرحله تمامی ایمیل‌ها را در اپلیکیشن جی‌میل و همچنین تمامی اپلیکیشن‌ها و مخاطبان را نیز در تلفن جدید خود خواهید داشت.

3. موسیقی‌های خود را از روی مک، به گوگل منتقل کنید.

نرم‌افزار "Google Music Manager" را دانلود کرده، بر روی مک خود نصب و آن را اجرا کنید. این نرم‌افزار، موسیقی‌های شما را که بر روی آی‌تیونز قرار دارند در فضای ابری آپلود می‌کند. نسخه استاندارد نرم‌افزار، رایگان است و توانایی مدیریت اغلب کتابخانه‌های آی‌تیونز را دارد. دقت کنید که اگرچه لازم است یک اکانت "Google Wallet" ایجاد کرده و اطلاعات کارت اعتباری خود را در آن وارد کنید، اما این کار برای شما هزینه‌ای دربر نخواهد داشت و کاملاً رایگان است. قبل از تکمیل فرایند انتقال، آدرس ایمیل را دقیقاً کنترل کنید تا مطمئن شوید که موسیقی‌ها به‌درستی به اکانت جی‌میل شخصی شما منتقل خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:

https://support.google.com/googleplay/answer/1075570

اگر مراحل بالا را ‌درست و کامل انجام داده باشید، ایمیل‌های موجود در سرویس جی‌میل، اپلیکیشن‌ها، لیست مخاطبان و موسیقی‌های خود را انتقال داده‌اید. با بررسی تلفن اندرویدی خود، از این موضوع مطمئن شوید :-)

4. انتقال تصاویر موجود بر روی آیفون به گوشی اندرویدی یا اکانت گوگل‌پلاس

اگر تعدادی تصویر بر روی آیفون خود دارید، لازم است ابتدا آن‌ها را بر روی مک خود کپی کرده و سپس آیفون‌تان را با آی‌تیونز همگام‌سازی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

http://support.apple.com/kb/HT4083

بهتر است از تصاویر موجود در آیفون خود، یک نسخه پشتیبان بر روی مک بگیرید اما تصاویر قدیمی را بر روی تلفن اندرویدی خود کپی نکنید. تصاویر جدیدی که با تلفن اندرویدی خود می‌گیرید، به‌صورت اتوماتیک بر روی اکانت جی میل شما پشتیبان گرفته می‌شوند؛ بنابراین نیازی نیست شما کاری انجام دهید (معمولاً امکان iAuto-Upload به‌صورت پیش‌فرض فعال است).

اگر تصاویر قدیمی برایتان مهم هستند و می خواهید آنها را بر روی تلفن اندرویدی خود داشته باشید، ابتدا آن‌ها را بر روی جی‌میل آپلود کرده و سپس بر روی تلفن اندرویدی خود دانلود کنید یا اینکه آنها را بر روی گوگل‌پلاس خود آپلود کنید.

5. سیمکارت خود را از آیفون بیرون آورده و در گوشی اندرویدی وارد کنید.

در این مرحله ممکن است به یک مبدّل نانو سیمکارت به میکرو سیمکارت احتیاج پیدا کنید. پس از قراردادن سیمکارت، تلفن اندرویدی خود را مجدداً راه‌اندازی (reboot یا restart) کنید.

به شما تبریک می گویم. کار تمام شد!

چند توصیه عمومی

• برای ارسال پیام، از اپلیکیشن پیام‌رسان اندروید که با نام "Messenger" در لیست اپلیکیشن‌های نسخه‌های پیشین اندروید موجود است یا اپلیکیشن "Hangouts" در اندروید 4.4 استفاده کنید.

• حتماً از مرورگر کروم استفاده کنید، نه از مرورگر سافاری؛ چون کروم امن‌تر است و از بسیاری جهات بر سافاری برتری دارد. در ضمن، رایگان هم هست. مرورگر کروم را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید:

https://www.google.com/intl/en/chrome/browser/

• حتماً قابلیت امنیتی "تصدیق دوگانه (Two-Factor Authentication)" را برای جی‌میل و اکانت گوگل خود فعال کنید. این قابلیت، احتمال هک‌شدن اکانت شما را بسیار کاهش می‌دهد. این یکی هم رایگان است:

https://support.google.com/accounts/answer/180744?hl=en

از نظرها و پیشنهادهای تکمیلی شما، با آغوش باز استقبال می‌کنم!

اریک اشمیت

Eric Schmidt

اگرچه اریک اشمیت سعی داشته با ارائه این راهنما و بیان نظرات خود، کاربران اپل را برای پذیرش اکوسیستم اندروید ترغیب نماید و به نوعی حمایت تبلیغاتی از شرکت متبوع خود به عمل آورد، اما می توان حدس زد که بسیاری از کاربران نیز با نظرات آقای اشمیت درباره برتری‌ها و نقایص این دو اکوسیستم نسبت به هم موافق نخواهند بود.


واحد خبر mobile.ir : گم‌شدن تلفن همراه از آن دسته اتفاقات ناخوشایندی است که ممکن است برای همه ما رخ دهد و دردسرهای زیادی برایمان ایجاد نماید. طبیعی است که پس از گم‌شدن تلفن همراه، خیلی دوست داریم که دوباره آن را پیدا کنیم؛ بنابراین اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که از یک خط دیگر با تلفن خود تماس می‌گیریم تا شاید صدای زنگ تلفن گم‌شده‌مان را بشنویم و دنیا به کاممان شیرین شود! اما وقتی چند ساعت بگذرد و تلفن خود را پیدا نکنیم، به این فکر می‌افتیم که ای‌کاش می‌توانستیم بفهمیم تلفن همراهمان الآن کجاست و اگر اطلاعات خصوصی مهمی بر روی آن داشته باشیم، حتی به پاک‌کردن این اطلاعات بدون پیداشدن تلفن همراه خود نیز راضی می‌شویم.

شرکت اپل مدت‌هاست که با ارائه اپلیکیشن “Find My iPhone” امکان جستجو برای یافتن آی‌فون‌های گم‌شده (و همچنین سایر ابزارهای اپلی همچون آی‌پدها و آی‌مک‌ها و ...) را برای کاربران خود فراهم کرده است اما تا ماه آگوست سال 2013 چنین امکانی از سوی گوگل برای دارندگان ابزارهای اندرویدی ارائه نشده نبود.

در ماه آگوست، شرکت گوگل سرویس تحت وبی را با نام "Android Device Manager" برای این منظور ایجاد کرد و امکان استفاده از آن را برای گوشی‌ها و تبلت‌هایی که از اندروید نسخه 2.2 به بالا استفاده می‌کنند، از طریق به‌روزرسانی اپلیکیشن "Google Play Services" به صورت خودکار فراهم نمود. بنابراین، کاربرانی که دستگاه‌های اندرویدی داشتند با ورود به وب‌سایت مربوط به این سرویس می‌توانستند علاوه بر ردیابی دستگاه اندرویدی گم‌شده‌ی خود بر روی نقشه گوگل، از طریق اینترنت و از راه دور بر روی آن قفل گذاشته یا در صورت لزوم، با قابلیت "Factory Reset" تمام اطلاعات شخصی خود را از روی آن پاک کنند؛ البته به شرطی که دستگاه اندرویدی‌شان، پس از گم‌شدن حداقل یک بار به اینترنت متصل می‌شد.

Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر

اگرچه ارائه این سرویس بسیار کاربردی از سوی گوگل، پاسخ مناسبی به تقاضای دارندگان ابزارهای اندرویدی محسوب می‌شد اما بسیاری از کاربران انتظار داشتند این امکان به‌صورت یک اپلیکیشنِ قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه نیز ارائه شود. به همین دلیل، شرکت گوگل پس از 4 ماه از ارائه سرویس تحت وب برای ردیابی ابزارهای اندرویدی، اپلیکیشن آن را نیز در فروشگاه گوگل‌پلی در اختیار کاربران گذاشت.

با استفاده از اپلیکیشن "Android Device Manager" می‌توانید مکان نسبتاً دقیق هر دستگاه اندرویدی را که به اکانت گوگل شما متصل شده است (در محدوده‌ای به شعاع 23 متر) بر روی نقشه گوگل پیدا کرده و متوجه شوید که دستگاه شما آخرین بار در چه زمانی و در کدام نقطه از این کره خاکی به اینترنت متصل شده است. همچنین در صورت نیاز می‌توانید زنگ تلفن یا تبلت اندرویدی خود را به صدا در آورید (حتی اگر در حالت بدون صدا (Silent) قرار داشته باشد) یا بر روی آن رمز بگذارید یا تنظیمات دستگاه را به حالت اولیه کارخانه (Factory Reset) بازنشانی کنید.

Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر   Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر

Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر

البته کاربران برای استفاده از اپلیکیشن "Android Device Manager" لازم است بیش از یک ابزار اندرویدی داشته باشند؛ چون هنگامی که یک دستگاه اندرویدی گم شود، برای یافتن آن توسط اپلیکیشن فوق باید جستجو را از روی یک ابزار اندرویدی دیگر انجام دهیم. به همین دلیل به نظر می‌رسد سرویس اینترنتی که از قبل هم ارائه شده‌بود کارآمدتر باشد.

اگر شما هم نگران گم شدن تلفن همراه اندرویدی و افشا شدن اطلاعات خصوصی خود هستید یا اگر از آن دسته افرادی هستید که گم‌کردن تلفن همراه به عادت همیشگی شما تبدیل شده است و هر روز صبح قبل از رفتن به دانشگاه یا محل کار باید تمام خانه را برای پیدا کردن تلفن همراه خود که در حالت بی‌صدا قرار دارد جست‌وجو کنید، برای استفاده از امکان ردیابی ابزارهای اندرویدی توسط وب‌سرویس یا اپلیکیشن ارائه شده توسط گوگل، لازم است چند اقدام را انجام دهید:

1. اپلیکیشن "Google Play Services" را بر روی ابزار اندرویدی خود نصب کرده و یا از بهروز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

2. "Google Settings" را در دستگاه اندرویدی خود اجرا کرده و در انتهای لیست، گزینه "Android Device Manager" را لمس کنید.

Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر

3. گزینه‌های "Remotely locate this device" و "Allow remote lock and Factory Reset" را فعال کنید.

Android Device Manager - اندروید دیوایس منیجر

حال با مراجعه به وب‌سرویس مربوطه یا اجرای اپلیکیشن Android Device Manager بر روی یک دستگاه اندرویدی دیگر، می‌توانید از قابلیت‌ها و امکانات این سرویس استفاده کنید. البته باز هم به این نکته اشاره می‌کنیم که برای استفاده از این سرویس و اطلاع از مکان گوشی اندرویدی خود لازم است تلفن شما پس از گم شدن روشن بوده و حداقل یک بار به اینترنت متصل شود.


واحد خبر mobile.ir : بالاخره پس از هیاهوی بسیار و گمانه زنی های گوناگون در مورد نسل پنجم اسمارت فون های Galaxy S سامسونگ، این کمپانی در مراسم UNPACKED 2014 خود از پرچمدار جدیدش -- Galaxy S5 -- رونمایی کرد و خط میان واقعیت و شایعات را -- که این بار چندان کمرنگ هم نبود -- ترسیم نمود.

بر خلاف سال گذشته که سامسونگ شهر نیویورک را برای رونمایی از Galaxy S4 انتخاب کرده بود ()، اینبار غول فناوری کره بزرگترین رویداد موبایلی سال را برای معرفی محصولات جدید خود برگزید و در روز نخست برگزاری کنگره جهانی موبایل 2014 (MWC 2014) در بارسلون اسپانیا اسمارت فون شاخص Galaxy S5 را همراه با سه ساعت هوشمند Gear 2 ،Gear Feat و Gear 2 Neo رسماً معرفی کرد.

 

 

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

                                                                                                                                                         ادامه مطلب

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سونی امسال با چهار محصول جدید در کنگره جهانی موبایل 2014 (MWC 2014) در بارسلون اسپانیا حضور یافت و در روز نخست این کنگره (24 فوریه 2014 - 5 اسفند 1392) از اسمارت فون شاخص سال 2014 خود -- Xperia Z2 -- در کنار سه محصول دیگر یعنی تبلت Xperia Z2 Tablet، اسمارت فون Xperia M2 و دست بند هوشمند SmartBand SWR10 رونمایی نمود.

Xperia Z2 برترین اسمارت فون سونی تا کنون است و جایگزین Xperia Z1 -- پرچمدار قبلی این کمپانی که در روز 4 سپتامبر 2013 (13 شهریور 1392) در نمایشگاه IFA 2013 معرفی شده بود می گردد. با توجه به آنکه تنها شش ماه از معرفی Z1 با مشخصه ها و قابلیت های بسیار مناسب آن می گذرد، مطابق انتظار اکثر کارشناسان محصول جدید سونی تحولی عظیم را نسبت به محصول شاخص قبلی این کمپانی نداشته، هرچند شاهد تغییرات گوناگونی منجمله افزایش اندازه صفحه نمایش، کاهش ضخامت، اظافه شدن امکان فیلمبرداری 4K، افزایش ظرفیت باطری، به کارگیری فناوری جدید حذف نویز صدا و .... در این محصول هستیم (برای مقایسه مشخصات این دو گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)

Sony Xperia Z2 - سونی اکسپریا زد 2

از نظر طراحی Xperia Z2 شباهت زیادی به نسخه پیشین دارد و همانند Z1 از نوار آلومینیمی یکپارچه در دور تا دور و گوشی و سطوح تمام شیشه ای در رو و پشت این اسمارت فون استفاده شده است.

 

 

 

برای مشاهده بشتر به ادامه مطلب بروید

 

                                                                                                                                                        ادامه مطلب

واحد خبر mobile.ir : سال 1392 نیز همانند سال های گذشته با تحولات گوناگونی در عرصه فناوری به پایان رسید و مطابق معمول شاهد رقابت داغ کمپانی های مطرح سازنده گوشی های موبایل و تبلت ها بودیم. اکنون جای آن دارد که در آغاز سال نو نگاهی داشته باشیم به گوشی های موبایلی که در طول سال گذشته موفق شدند تا نظر کاربران ایرانی را به خود جلب نمایند.

با توجه به آنکه تعداد زیادی از کاربران اینترنت در ایران از طریق سایت mobile.ir به کسب اطلاعات برای خرید گوشی های موبایل می پردازند، آمار بازدید از صفحات گوشی های مختلف در این سایت می تواند تا حد زیادی منعکس کننده تنوع علاقه کاربران ایرانی به گوشی های گوناگون باشد.

در زیر به معرفی فهرست پربازدید ترین گوشی های موبایل در سایت mobile.ir در طول سال 1392 (21 مارس 2013 تا 20 مارس 2014) می پردازیم. البته لازم به ذکر است که همواره در بخش جدیدترین و پرطرفدارترین گوشی های موبایل در سایت mobile.ir می توانید فهرست پربازدیدترین گوشی های روز، هفته، ماه و سال را مشاهده نمائید.

ذکر این نکته نیز ضروریست که با توجه به شرایط خاص بازار موبایل در کشور -- نظیر عدم وجود پشتبانی رسمی برای بسیاری از برندهای موبایل در ایران، محدودیت های زیر ساختی و محدودیت های اپراتوری مرتبط با استفاده از برخی امکانات گوشی ها در ایران، محدودیت های فروشگاه های رسمی نرم افزارهای برخی از پلتفرم های موبایل برای کاربران ایرانی و عدم عرضه گوشی ها توسط اپراتورها (بجز مواردی بسیار محدود) -- و نیز عوامل متعدد دیگری که شرایط بازار منطقه و کشور را از شرایط بازار جهانی متمایز می سازد، نمی توان انتظار داشت که فهرست زیر و گوشی های پرطرفدار در ایران همخوانی کاملی با فهرست گوشی های پرطرفدار جهانی یا فهرست مربوط به دیگر کشورها داشته باشد.

1 Sony Xperia Z
2 Samsung I9500 Galaxy S4
3 Apple iPhone 5
4 Apple iPhone 5s
5 Samsung I9300 Galaxy S III
6 Sony Xperia SP
7 Sony Xperia L
8 Sony Xperia Z1
9 HTC One
10 Samsung Galaxy Note 3 N9000
11 Samsung Galaxy Note II N7100
12 Sony Xperia TX
13 Sony Xperia V
14 Sony Xperia Z Ultra
15 Sony Xperia J
16 Sony Xperia M
17 Huawei Ascend P6
18 Sony Xperia C
19 Huawei Ascend Y300
20 Samsung I9190 Galaxy S4 mini

از نکات قابل توجه در این فهرست صدر نشینی اکسپریا زد سونی و گلکسی اس 4 سامسونگ بالاتر از گوشی های آیفون اپل، کسب رتبه های 3 و 4 توسط دو نسل آخر آیفون، حضور 10 گوشی از برند سونی در میان 20 گوشی پربازدید سال 1392 و عدم حضور گوشی های نوکیا و ال جی در این فهرست با وجود حضور دو گوشی از هواوی است. البته بدیهست که گوشی های پرطرفداری نظیر گلکسی اس 5 سامسونگ و اکسپریا زد 2 سونی که در اواخر سال 1392 معرفی شده اند فرصت کافی را برای کسب بازدید بالا در طول سال و حضور در میان این فهرست نداشته اند و گوشی G2 ال جی نیز با بداقبالی رتبه 21 ام بازدید در سال 92 را کسب نمود.


واحد خبر mobile.ir : بنابر گزارش مقدماتی منتشرشده در تاریخ 28 آوریل 2014 توسط مؤسسه تحقیقاتی «استراتژی آنالیتیکس»، مردم سراسر جهان در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 57.6 میلیون عدد تبلت خریده‌اند که در این بین سیستم‌عامل اندروید با 65.8 درصد، تقریبا دوسوم از سهم بازار را در اختیار گرفته است. آمارها حاکی از این است که آی‌پد اپل فروشی کمتر از حد انتظار داشته و سهم بازار این سیستم عامل در بازه زمانی ذکر شده حدود 28.4 درصد بوده است که افت محسوس 11.9 درصدی را نشان می‌دهد. در عین حال، سهم بازار سیستم‌عامل ویندوز ثابت بوده و نسبت به رقم 5.8 درصدی در دوره زمانی مشابه در سال گذشته، تغییری نداشته است.

آقای پیتر کینگ، مدیر بخش تحقیقات تبلت در مؤسسه استراتژی آنالیتیکس جزئیات بیشتری از این گزارش را این‌گونه شرح داد: "فروش جهانی تبلت‌ها به عدد 57.6 میلیون رسیده است که نسبت به 48.3 میلیون تبلت فروخته‌شده در سه‌ماهه اول سال 2013، رشد 19 درصدی را نشان می‌دهد. اندروید همچنان به رشد مداوم و سریع خود ادامه می‌دهد و اکنون بیش از دوسوم سهم‌بازار در اختیار این سیستم عامل است."

او در ادامه سخنانش گفت: "اپل نیز در همین مدت، تعداد 16.4 میلیون تبلت فروخته است (به خرده فروشی‌ها) که 16 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. اما اپل ادعا کرده است که به دلیل تغییرات در کانال‌های موجودی این شرکت در جهان که نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته‌اند، آمار فروش به مشتریان تنها 3 درصد کاهش را تجربه کرده است. به اعتقاد ما، عملکرد ناامیدکننده اپل در فصول ابتدایی سال به این دلیل است که این شرکت زمان عرضه محصولات خود را به بازه تعطیلات سال نوی میلادی منتقل کرده است و به همین دلیل برای مشاهده میزان واقعی فروش محصولات این شرکت باید کمی صبر کنیم."

آقای کینگ پیش‌بینی کرد: "سیستم‌عامل iOS احتمالا در طی ماه‌های آتی نیز کاهش سهم بازار را به دلیل معرفی تبلت‌های اندرویدی جدید تجربه خواهد کرد اما به نظر ما در ماه‌های منتهی به پایان سال 2014 و هنگام داغ شدن خرید هدیه‌های کریسمس، اپل بخش قابل توجهی از سهم از دست رفته خود در بازار تبلت‌های سطح بالا را دوباره بدست می‌آورد."

کل فروش جهانی تبلت به تفکیک سیستم عامل (میلیون واحد) سه ماهه نخست 2013 سه ماهه نخست 2014
آی او اس اپل 19.5 16.4
اندروید 25.6 37.9
ویندوز 2.8 3.4
دیگران 0.4 0.0
مجموع 48.3 57.6
     
میزان سهم در کل بازار جهانی تبلت (%) سه ماهه نخست 2013 سه ماهه نخست 2014
آی او اس اپل 40.3% 28.4%
اندروید 53.0% 65.8%
ویندوز 5.8% 5.8%
دیگران 0.9% 0.0%
مجموع 100% 100%
     
درصد رشد کلی نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 83% 19%
مرجع: Strategy Analytics Tablet & Touchscreen Strategies Service (TTS)

توجه کنید که اعداد موجود در جدول، رُند شده هستند.

با نگاه به جدول فوق می‌توان دریافت که مایکروسافت در فصل ابتدایی سال 2014 سهم بازاری معادل 5.8 درصد را به دست آورده است. می‌توان پیش‌بینی کرد که به دلیل تصمیم مایکروسافت مبنی بر ارائه رایگان ویندوز بر روی دستگاه‌های کوچکتر از 9 اینچ، ممکن است شاهد حضور تبلت‌های ویندوزی 8 اینچی و کوچکتر با قیمتی کمتر نسبت به قبل و در عین حال، افزایش اندک قیمت ویندوز بر روی سایر محصولات‌ باشیم. اگرچه این کاهش قیمت باعث نمی‌شود که تبلت‌های ویندوزی به ارزانی تبلت‌های اندرویدی عرضه شوند اما به هر حال باعث خواهد شد که این ابزارها رقابتی‌تر شده و گرایش بازار به خرید تبلت‌های ویندوزی، از قبل بیشتر شود. گفتنی است که با رغبت اندک توسعه‌دهندگان برای مشارکت در تولید اپلیکیشن برای سیستم‌عامل ویندوز، کمبود اپلیکیشن برای این سیستم عامل مشکلی است که احتمالاً باز هم پابرجا خواهد ماند.