سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوراهک

شرکت Fly به عنوان یکی از سازندگان پیشتاز تلفن همراه در اروپا توانسته با ارائه باریکترین تلفن همراه هوشمند جهان مرزها را پشت سر بگذارد.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ مدل Blade این شرکت با ضخامت 5.1 میلی متر و وزن 95.50 گرم به طور رسمی باریکترین تلفن همراه هوشمند در جهان محسوب می گردد که ترکیبی از طراحی بسیار زیبا و تکنولوژی پیشرفته می باشد. طراحی زیبا و منحصر به فرد و پردازشگر هشت هسته ای 1.7 GHz این محصول باعث یک موفقیت قابل توجه و چشمگیری در بازارهای این محصول گردیده است. شرکت Fly در مدل Blade خود در صدد عرضه ویژگی‌ها و قابلیت‌های روز به مشتریان و کاربران بوده که مختصراً بعضی از این ویژگی‌ها شرح داده می‌شود.


 

در این گزارش ما iPad Air 2 و Samsung Galaxy Tab S 10.5 را رو به روی یکدیگر قرار داده‌ایم و به بررسی قابلیت‌ها و مشخصات فنی یکدیگر پرداخته‌ایم، همراه دریچه باشید تا ببینیم کدامیک حرفی برای گفتن دارند آیپد ایر 2 و گلکسی تب اس 10?5؟!
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در این گزارش می‌خواهیم به صورت بی‌طرفانه به بررسی قابلیت‌ها و مشخصات فنی iPad Air 2 و Samsung Galaxy Tab S 10.5 بپردازیم. سامسونگ و اپل هر کدام کاربران خاص خود را دارند و هنگام خرید، کاربران با تعصب فراوان به طرف برند محبوب‌شان می‌روند اما ما یک بررسی تصویری از قابلیت‌های هر کدام را برایتان آماده کرده‌ایم که امیدواریم مورد توجه شما واقع شود. همراه دریچه فناوری اطلاعات باشید.
تقریبا این روزها همه ما در شبکه‌های اجتماعی عضو هستیم، استفاده بیش از حد از تلفن همراه و اینترنت تغییری در سبک زندگی ما ایجاده کرده است به طوری که گاهی اوقات احساس تنهایی برایمان رخ می‌دهد، اما به راستی چه کار کنیم تا هم از فضای مجازی و هم از زندگی روزمره خود لذت کافی ببریم. در گزارش (تنهایی در فضای مجازی) به برخی نکات در خصوص زندگی این روزهای ما اشاره شده است که ممکن است شما هم دچار این موارد شده باشید.
کنگره جهانی موبایل MWC در سال 2015 عصر روز یکشنبه 10 اسفند ماه در شهر بارسلونا اسپانیا آغاز شد و طی آن، سامسونگ از آخرین پرچمدار خود یعنی GALAXY S6 و GALAXY S6 Edge رونمایی کرد. دو محصولی که سامسونگ برای مطرح شدن آن‌ها در بازار، تدارک ویژه‌ای دیده و امکانات متعددی به آن افزوده است.

تیمی حرفه‌ای از متخصصان رمزنگاری اخیراً متوجه شده‌اند که یک حفره امنیتی مربوط به دهه 90 میلادی به نام FREAK حالا گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و iOS را به حملات سایبری آسیب‌پذیر کرده است. این مشکل سافاری بر روی مک یا iOS و یا مرورگر پیش‌فرض قدیمی اندروید را مورد هدف قرار می‌دهد.

وبسایت بانک ملی امن نیست!!به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ FREAK مخفف عبارت Factoring attack on RSA-EXPORT Key یا حمله فاکتوری به کلید‌ RSA نامیده شده است و وقتی کاربر به یک سایت ایمن با پروتکل HTTPS مراجعه می‌کند او را در معرض خطر قرار خواهد داد. لیست سایت‌هایی که از RSA Export استفاده می‌کنند و احتمال بروز مشکل امنیتی در آن‌ها وجود دارد در وب‌سایتی به نام freakattack.com درج شده است که نام وب‌سایت‌های مشهوری مانند Sohu ،BusinessInsider ،American Express، بلومبرگ، 4Shared و در سایت‌های ایرانی بانک ملی ایران، مشرق‌نیوز، افکارنیوز، تمین، انتخاب و شفاف نیز در آن به چشم می‌خورد. به این ترتیب اگر با سایت‌های ذکر شده سر و کار دارید توصیه می‌کنیم از مرورگر سافاری چه در iOS و چه OS X و همچنین مرورگر قدیمی پیش‌فرض اندروید استفاده نکنید. خوشبختانه تعداد سایت‌های آسیب‌پذیر اخیراً از 12.2 درصد کل یک میلیون دامنه برتر در الکسا اخیراً به 9.7 درصد کاهش پیدا کرده است.

ادامه مطلب...

تصورش را بکنید روزی پشت کامپیوتر خود نشسته اید در صفحه مانیتور خود تصویر یک گل بسیار زیبا را می بینید و دوست دارید آن گل را بو کنید ویک دکمه را میزنید و بوی آن به سرعت در خانه شما پیچیده می شود
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگارن ؛تصورش را بکنید روزی پشت کامپیوتر خود نشسته اید در صفحه مانیتور خود تصویر یک گل بسیار زیبا را می بینید و دوست دارید آن گل را بو کنید ویک دکمه را میزنید و بوی آن به سرعت در خانه شما پیچیده می شود . این آینده ای نزدیک است که دیوید چئوک، استاد سیستم های فراگیر دانشگاه لندن در نظر دارد با توسعه طیف وسیعی از دستگاه های منحصربه فرد آنها را عملی کند  . 
چئوک می خواهد این تعامل همه حواس ما را در بر گیرد. تصور کنید در حال نگاه کردن به رایانه یا گوشی هوشمند یا لپ تاپ خود هستید. همه چیزها در پشت یک صفحه شیشه ای قرار دارد که شما فقط آنها را می بینید. اما در دنیای واقعی شما می توانید پنجره خانه تان را باز کنید و آن چیزی را که پشت شیشه هست لمس کنید، بو کنید یا مزه آن را بچشید. چیزی که ما نیاز داریم این است که روش تعامل با رایانه ها را به حالتی شبیه دنیای واقعی تبدیل کنیم و بتوانیم از هر پنج حس در دنیای مجازی بهره ببریم.


در آینده ای نزدیک شاهدش خواهید بود : انتشار بو از طریق فضای مجازی

این دانشمند قصد دارد تا با کارنریج های مخصوصی که در گوشی ویا لپ تاپ قرا می گیرد بتوانید هر نوع بویی را منتشر کنید ودر فضای خانه خود آن را پخش کنید قیمت هر دستگاه با کارتریج معادل 240 هزار تومان می باشد اما این دانشمند می خواهد فراتر رفته و به کاربران این فرصت را بدهد که علاوه بر بو، لامسه را هم از طریق اینترنت به اشتراک بگذارند. به همین نیت او به کمک محققان ژاپنی ابزاری موسوم به «حلقه آغوش ارتباطی جهانی» را توسعه داده است.
این حلقه به گوشی متصل می شود وشما میتوانید با استفاده از آن با هر فردی که دوست دارید در هر جای دنیا ارتباط بر قرار کنید به طور مثال مادری می خواهد دست فرزندش را که چندین سال از او دور بوده بگیرد و نوازش کند وفرزند او در دورترین نقطه جهان می تواند دستان مادرش را احساس کند .
انتقال مزه یکی از هیجان انگیز ترین مراحل این فناوری است که با اختراع ماشین مزه الکترونیکی امکان پذیر شده است. با قرار دادن زبان بین دو حسگر فلزی زبان شما مزه های مختلفی را از ترش تا تلخ و شور یا شیرین از طریق فرکانس جریان الکتریکی عبورکننده از الکترودها تجربه می کند. مانند دو ابزار قبل، سیگنال های الکتریکی مربوط به طعم از طریق اینترنت قابل ارسال است.
البته می توان به یکی از معایب آن نیز اشاره کرد که اگر این تنکنولوژی عملی شود و به دست هر فردی بی افتد او می تواند گاز های سمی انتشار ده وباعث مرگ چندین نفر شود که این محققان باید تمام جوانب کار را در نظر بگیرند

دیگر چیزی به پایان سال 93 باقی نمانده است، از این رو داشتن تقویم جدید برای سال نو یعنی سال 94 برای برنامه ریزی کارهایمان در سال نو لازم و ضروری است، به همین جهت در این بسته تقویم سال 94 را برای دانلود رایانه و تلفن همراه آماده کرده‌ایم.
شاید خواسته باشید که نرم افزارهای خود را قفل کنید و یا فایل‌های اضافی گوشی خود را پاک کنید ولی برنامه مناسبی پیدا نکرده‌اید اما دریچه پیشنهاد می‌کند این سه نرم افزار کم حجم را دانلود کنید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ برنامه ای همه کاره و قدرتمند با مجموعه ای از ابزارهای بهینه سازی و پاکسازی برای سیستم عامل اندروید می باشد که با آن قادر خواهید بود فایل های بدون استفاده و اضافی، تاریخچه ی مرورگرها و جستجو و حافظه پنهان برنامه را پاک کنید و در زمینه ی بهینه سازی اسمارت فون خود گامی بردارید و سرعت پردازش آن را تا حد قابل چشمگیری بالا ببرید. همچنین این برنامه امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد که با بستن برنامه های بدون استفاده RAM گوشی خود را افزایش دهید و در میزان مصرف شارژ باتری صرفه جویی کنبد.

پاکسازی


 • دانلود و مشخصات فایل

دانلود
 • حجم:  842.36 کیلوبایت
 • نسخه:1.0.1
 • اجرا در: اندروید 2.3 به بالا
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز:


اگر بخواهیم بزرگترین شاعر ایرانی و فارسی سرا را انتخاب کنیم، بدون شک فروسی یکی از گزینه های اصلی است، در این نرم افزار Shahname جذاب و شیرین 18 داستان زیبا از قهرمانان بزرگ ایرانی گنجانده شده است، که با مطالعه آن می توانید با قهرمانان ایرانی آشنا و سبب حفظ زبان فارسی شوید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگارن ؛ اگر بخواهیم بزرگترین شاعر ایرانی و فارسی سرا را انتخاب کنیم، بدون شک فروسی یکی از گزینه های اصلی است، زیرا فردوسی با سرایش شاهنامه سبب حفظ زبان فارسی و شناخته شدن قهرمانان ایرانی شده است، شاید در این زمان هم مطالعه ی داستان های شاهنامه، بهترین گزینه برای مقابله با تهاجم فرهنگی و نفوذ شخصیت های تخیلی و ساختگی غرب باشد. در این نرم افزار Shahname جذاب و شیرین 18 داستان زیبا از قهرمانان بزرگ ایرانی گنجانده شده است، که با مطالعه آن می توانید با قهرمانان ایرانی آشنا و سبب حفظ زبان فارسی شوید. 
دانلود کنید : با قهرمانان بزرگ ایرانی آشنا شوید دانلود کنید : با قهرمانان بزرگ ایرانی آشنا شوید

 • دانلود و مشخصات فایل

 
     

در حال گشت زدن در فضای مجازی بودیم که کلیپی بی منطق توجه ما را به خود جلب کرد، فردی هر روز 4 ساعت جلوی دوربین می‌نشیند و از خود تصویر می‌گیرد برای جذب چند لایک!! همین موضوع باعث شد تا خبرنگار ما ذره بین دریچه را روی این کلیپ بگیرد و ببینیم که موضوع از چه قرار است.
تماشا کنید: فقط به خاطر یک مشت لایک!!به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بیاییم چند لحظه فکر کنیم؛ فردی که هر روز 4 ساعت رو به دوربین می‌نشیند و از خود تصویر می‌گیرد در ازای چند لایک بیشتر... جالب‌تر از همه اینکه این تصاویر بی معنی بارها و بارها هم دیده می‌شوند، او به مقصود خود رسیده، دعوت به چالشی بی منطق... می‌خواهند دیده شوند به ازای رفتن آبرو... دروغ می‌گویند، مرگ هنرمندان و ورزشکاران را شایعه می‌کنند. گاهی ضد تبلیغی برای خراب کردن رقیب! و ما آن‌ها را منتشر می‌کنیم!! چرا پسندیدن یا نپسندیدن تا این حد مهم می‌شود؟! چرا دست به هر کاری می‌زنند تا لینکی بارها دیده شود. شما می‌بینید، ساعت‌ها و ساعت‌ها گشت می‌زنید بدون آنکه گذر عمر را حس کنید. اما سود دیدن کارهای دیگران به جیبشان ریخته می‌شود. کمی به عقب برگردیم تا امروز لایک‌های ما برای اشاعه کدام دروغ حل شده است؟! لایک‌های ما برای هتک حرمت آبرو چه کسانی استفاده شده؟! بیاییم چند لحظه فکر کنیم...