سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوراهک

نظر

 

+ دانستنیهای مفید درباره موبایل

اگر احساس می کنید گوشی شما دچار مشکل شده است، ممکن است این مشکل از باتری شما ایجاد شده باشد.قصد داریم تا به شما ترفند هایی را معرفی کنیم که با علم به آن ها می توانید پی به این موضوع ببرید که آیا باتری گوشی شما سالم است یا خیر و در نهایت راه های رفع این مشکل ها را بیاموزید.ابتدا باید ب.................

برای دیدن مطالب به ادامه مطلب بروید

    

 

                                                                                                                                                     

نکته ها و نشانه های خرابی باتری در موبایل:

اگر احساس می کنید گوشی شما دچار مشکل شده است، ممکن است این مشکل از باتری شما ایجاد شده باشد.قصد داریم تا به شما ترفند هایی را معرفی کنیم که با علم به آن ها می توانید پی به این موضوع ببرید که آیا باتری گوشی شما سالم است یا خیر و در نهایت راه های رفع این مشکل ها را بیاموزید.ابتدا باید به این موضوع توجه داشت که نشانه های خرابی باتری موبایل چیست؟

به طور کلی ، هنگام خرابی باتری این مشکلات برای گوشی پیش می آید:

1-گوشی خود به خود خاموش می شود.

1-گوشی هنگ می کند.

3- تنظیمات تاریخ و ساعت به هم می ریزد.

4-تخلیه باتری سریع صورت می گیرد.

راه های پیش گیری از این مشکلات: باید به این نکته مهم دقت کنیم که مشاهده یکی از این مشکلات و تنها یک مرتبه ، نشان دهنده خرابی باتری شما نیست،اگر باتری خراب باشد، این نشانه ها به دفعات در گوشی ظاهر می شود.

هنگام شارژ باتری:زمان لازم برای شارژ باتری فقط و فقط بین 45 دقیقه تا یک ساعت است که اگر این زمان کمتر شود باعث می شود که باتری به اندازه کافی شارژ نشود و کارایی ای را که ما از باتری انتظار داریم به ما ندهد. اما اگر این زمان بیشتر از یک ساعت شود ، باعث آسیب دیدن سلول های داخلی باتری و در نتیجه کاهش طول عمر باتری می شود. ضمنآ باید حتمآ این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از این که باتری را شارژ کنید، باید کاملآ باتری تخلیه شده باشد.کافی است چند دقیقه قبل از شارژ باتری (کاملآ تخلیه نشده) گوشی را روشن نگه دارید تا باتری به حالت صفر برسد، بعد می توان آن را با خیالی آسوده تر شارژ کرد. این کار باعث می شود باتری گوشی تان کاملآ ولتاژ نویی را به شما ارمغان دهد، دوم این که باعث افزایش طول عمر باتری می شود.

سیمبیان(Symbian) چیست؟:

در ابتدا تلفن های همراه ساختار پیچیده ای نداشتند. سخت افزار محدود نیاز به نرم افزار های پیچیده نداشت. تا اینکه شرکت های مطرح ساخت گوشی های تلفن همراه نسل های دوم و سوم گوشی های خود را عرضه کردند. این گوشی ها امکانات سخت افزاری بیشتری داشتند. چون سی پی یو ، رم و هارد و تقریبآ به صورت یک کامپیوتر کوچک طراحی شدند. در این زمان بود که این شرکت ها به اهمیت نرم افزار در این گوشی ها پی برده و رقابت نرم افزاری در کنار رقابت سخت افزاری شروع شد. ماکروسافت یکی از شرکت هایی بود که قبلآ روی سیستم عامل کامپیوتر های جیبی خود کار کرده بود و Windows CE را به همین منظور طراحی کرده بود این ویندوز قابلیت این را داشت که روی موبایل ها نیز نصب شود. بعد از رسمیت یافتن موبایل های نسل جدید شرکت های مطرح در این صنعت که به مشکلات بی شمار Windows CE پی برده بودند و نمی خواستند نرم افزار این صنعت را در انحصار یک شرکت نگه دارند با همکاری هم سیستم عامل جدیدی برای موبایل ها به وجود آوردند که Symbian نام گرفت. البته رقبای دیگری نیز مثل سیستم عامل Linux در این صنعت وجود دارند که فعلآ به صورت عمده استفاده نشده اند . در اصطلاح به موبایل هایی که از این سیستم عامل استفاده می کنند SmartPhone گفته می شود.

شکستن PIN code و PIN2 code :

نحوه شکستن PIN Code

اگر سه بار PIN Code گوشی را اشتباه بزنید.گوشی روی قفل PUK code می رود البته این کد به صورت پیش فرض در اکثر گوشی ها 12345  است. برای شکستن PIN code کد زیر را وارد کنید.سپس شماره تماس (معمولآ کلید سبز رنگ)را بزنید:**PUK*new PIN*new PIN again*05 منظور از PUK همان کد امنیتی است که روی سند سیم کارت نوشته شده است.به جای عبارت های: new PIN و new PIN again  کدی را که خودتان دوست دارید PIN به آن تغییر پیدا کند وارد کنید. به همین راحتی.

نحوه شکستن PIN2 Code

معمولآ این کد برای اعمال محدودیت هایی در مورد شبکه و تماس هاست و این کد به صورت پیش فرض در ایران 5678  است . اگر این کد را 3 بار اشتباه وارد کنید گوشی روی این کد قفل می شود و باید از PUK2 code  استفاده کنید. برای شکستن این قفل نیز مانند قبل کد زیر را وارد کنید و سپس دکمه تماس را بزنید.**PUK2*new PIN2*new PIN2 again*052 در این عبارت، منظور از PUK2 کدی است که معمولآ روی سند سیم کارت ثبت شده یا می توانید آن را از دفتر امور مشترکین تلفن همراه درخواست کنید. به جای عبارت های new PIN2 و new PIN2 again کد جدید را که خودتان دوست دارید وارد کنید. لازم به ذکر است که کدهای PIN و PIN2 می تواند حد اقل 4 رقم و حد اکثر 8 رقم باشد.

 

دسترسی به شماره گوشی

معمولآ شماره شناسنامه گوشی ها زیر باتری یا پشت گوشی قرار داده می شود . همچنین می توان این شماره را به صورت نرم افزاری با استفاده از دگمه های معروف #06#* مشاهده کرد . در گوشی های سونی اریکسون ترتیب کلید هایی که برای این منظور وارد می شوند متفاوت است و به این صورت خواهد بود. "راست،*،چپ،چپ،*،چپ،*،چپ" در برخی گوشی های نوکیا نیز کد مربوطه #92702689# است.

ساختار عددی کد

همان طور که گفته شد IMEI یک کد 15 تا 17 رقمی است که ساختار آن اصولآ از الگوی AA-BBBBBB-CCCCCC-D پیروی می کند که با توجه به نوع ،مدل و دیگر مشخصات گوشی ،این ترکیب منحصر به فرد خواهد شد. البته گاهی هم الگوی متفاوتی از الگوی یاد شده در نظر گرفته می شود که در نهایت تفاوتی در ماهیت کار به وجود نخواهد آمد . نکته قابل توجه آن است که بنا به گفته سخنگوی BT-Cellnet بهBBC ، ده در صد کد های IMEI ها منحصر به فرد نیستند . ضمن این که راه هایی وجود دارد که بتوان کد IMEI جدیدی به درون گوشی های سرقت شده اختصاص داد و از طریق برنامه نویسی آن را تغییر داد.

فضای مفید حافظه موبایل:

1-گوشی همراه یا کارتخوان خود را به رایانه وصل کنید.

2-بعد از وصل گوشی و یا کارت خوان به آدرس زیر رجوع کنید.

Start-Control Panel-Administrative-Tools-Computer management-Disk management

3-روی درایو مربوط به کارت حافظه راست کلیک کنید و format را انتخاب کنید.

4-در قسمت fat , file system را انتخاب و در قسمت size Allocation unit  اگر کارت حافظه تان 512 هست 8 کیلو بایت و اگر 256 هست 4 کیلو بایت و اگر 128 هست 2 کیلو بایت و اگر 64 است 1 کیلو بایت و اگر 32 است 512 بایت را انتخاب کنید.

5-حالا format را انتخاب کنید.

حال می توانید از نسخه پشتیبانی ای که از کارت حافظه گرفته اید استفاده کنید و فایل هایتان را دو باره روی کارت حافظه خود بریزید.

چند نکته !

1-اگر جزء کسانی هستید که زیاد عکس می گیرید، این ترفند می تواند برای شما بسیار سودمند باشد.

2-این کار برای کسانی که بیشتر فایل های صوتی و یا فایل هایی حجیم را داخل کارت حافظه می ریزند توصیه نمی شود.به عبارت دیگر ، اگر بخواهید فایل های حجیم را وارد کارت حافظه کنید. تنها 4 یا 5 مگ اضافه خواهید داشت.

3-توجه داشته باشید که با استفاده از این ترفند ، حجم مموری شما هیچ وقت چند برابر نمی شود یعنی انتظار نداشته باشید کارت حافظه شما به جای 64 مگ بودن به 512 مگ تبدیل شود اما اگر فایل های تصویری در گوشی همراه خود دارید می توانید بدون حذف کردن آن ها ، تعداد زیادی را نیز درون کارت حافظه خود ذخیره کنید.

نحوه بک آپ گرفتن مسیج ها:

به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

1-Messaging

2-Options

3-Others

4-محل ذخیره سازی مسیج ها را به مموری کارت تغییر دهید.

5-با استفاده از برنامه Pc suite پوشه mail که در آدرس زیر قرار دارد روی رایانه کپی کنید.

c:\system\mail

6-حالا دوباره مسیر ذخیره سازی را می توانید به phone بر گردانید. بعد از فرمت کردن و مستر ریست برای این که دو باره مسیج هایتان را بر گردانید، مراحل زیر را انجام دهید:

الف-مسیر ذخیره سازی را به مموری تغییر دهید.

ب-با برنامه pc suite شاخه mail را روی گوشی(فون یا مموری) کپی کنید.

ج-با برنامه SeleQ یا Fileman شاخه mail را در مسیر زیر کپی کنید:

c:\sestem

د-مسیر ذخیره سازی را مجددآ به خود گوشی بر گردانید.

چگونه برای کارت حافظه گوشی رمز عبور تعیین کنیم؟

پیشنهاد می شود برای کارت های حافظه خود رمز عبور تهیه کنید تا فرد دیگری نتواند با بکار گرفتن کارت حافظه شما در گوشی خود به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد مگر آن که رمز کارت حافظه را در اختیار داشته باشد. برای این کار می توانید از گزینه منو وارد Extras شده و از آنجا گزینه Memory را انتخاب کنید و سپس از قسمت Option گزینه Set password را انتخاب و رمز خود را وارد کنید.برای گوشی هایی که گزینه Extras ندارند می توانید از قسمت Memory این کار را انجام دهید. بعد از تعیین رمز عبور شما از قسمت Options توانایی هایی مانند تغییر Password و Remove password را پیدا می کنید.

انتقال شماره از سیمکارت به حافظه.

برای این کار باید از منو وارد گزینه Contacts شده و گزینه Options وبعد از آن گزینه SIMdirectory را انتخاب کنید. پس از این کار تمام شماره هایی که روی سیمکارت وجود دارد به راحتی در یک لیست دیده می شود دوباره گزینه Option را انتخاب نمایید و بعد به سراغ گزینه Mark/Unmark رفته و Mark All را انتخاب نمایید. در این حالت تمام شماره تماس های شما به حالت انتخاب در می آیند. برای بار دیگر گزینه Option و سپس Copy to contacts را انتخاب کنید. در این زمان بسته به تعداد شماره های شما زمانی طول می کشد تا شماره های شما از روی سیمکارت به حافظه گوشی انتقال یابند . البته به همین روش می توانید شماره های خود را از روی کارت حافظه روی سیمکارت انتقال دهید. به همین روش می توانید توسط گزینه Mark/Unmark فقط شماره های مورد نظر خود را به جای تمام شماره ها انتقال دهید. شما به واسطه منوی Contacts می توانید شماره های تماس خود را به صورت جداگانه ای درون Group هایی قرار داده تا دسترسی به آن ها برای شما آسان تر شود. همینطور می تونید برای هر گروه یک زنگ تماس خاص انتخاب کنید یا می توانید یک پیام کوتاه را برای تمام افراد گروه ارسال کنید.

با گوشی موبایلی که خیس شده است چه می کنید ؟

تصور کنید با ذوق و شوق فراوان و البته هزینه ای فراوان تر گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید! اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی در داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (99 در صد مواقع!) تمامی امید و آرزو های شما نابود شود! تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است ، اما اندکی صبر کنید هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده ، امروز قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند ، ترفندی که در عین حال عجیب اما  کاربردی است! ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید.

Emesto Londoo خبرنگار واشنگتن پست بعد از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه می آید و شروع میکند به شستن دست و رویش ولی از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بدجایی گذاشته بوده است ناگهان کیف بر میگردد و گوشی BlackBerry نازنین 450 دلاریش در درون توالت می افتد وی سعی میکند سریع گوشی را از آب خارج کند باطری اش را در می آورد وسپس به خشک کردن گوشی با سشوار می پردازد.
وقتی می بیند این روش چندان موثر نیست و گوشی هم وارد حالت کما شده است زنگ می زند به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته و از او کمک می خواهد دوستش هم در پاسخ به او میگوید گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذار! بله برنج نپخته . همه ی ما دیده ایم برنج خاصیت جذب رطوبت را دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم ولی این نکته دیگر بسیار ظریف است. خلاصه اینکه گوشی بعد از یک روز ماندن در ظرف برنج کاملا سالم می شود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده می گردد. این جناب خبرنگار هم عین تجربه اش را در واشنگتن پست برای عموم نوشته است البته آن دوستی که این روش را برای او گفته است نامش فاش نشده چون ظاهرا وی برای یکی از شرکتهای گارانتی یا مشابه آن کار می کند و فاش شدن نامش برایش دردسر ساز خواهد بود.
یکی دیگر از روشهایی هم که در مورد گوشی های آب خورده کارایی دارد و ظاهرا بسیاری از کسانی که آن را امتحان کرده اند، نتیجه گرفته اند این است که گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باطری آن را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمالهایی که آب جمع می کنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود.

15 نکته مهمی که در هنگام خریدن گوشی های نو و کار کرده باید به آن ها توجه داشته باشید.

1-از خریدن گوشی های بدون جعبه خوداری کنید.

2-به این نکته دقت کنید که شماره سریال جعبه و گوشی یکی باشد و راه تشخیص آن هم این است که بعد از روشن کردن گوشی 06* را وارد کنید تا شماره سریال گوشی روی صفحه آن ظاهر شود بعد می توانید آن شماره را با شماره سریالی که پشت جعبه نوشته شده مقایسه کنید.

3-گوشی های نو را از نمایندگی های اصلی که در سطح کشور، فروشگاه دارند تهیه کنید.

4-در زمان خرید گوشی های نو حتمآ به نوع گارانتی و تاریخ شروع آن دقت کنید و حتی الامکان از خریدن گوشی هایی که گارانتی ندارند یا گارانتی متفرقه دارند بپرهیزید.

5-حواستان جمع باشد که از تاریخ گارانتی بیشتر از دو هفته نگذشته باشد.

6-برای تشخیص نو بودن گوشی به اطراف باتری و محل قرار گرفتن آن دقت کنید در گوشی های نو نباید هیچ خط و اثری از مالش باتری به بدنه گوشی وجود داشته باشد.

7-محل قرار گرفتن سیم کارت در گوشی های نو ، تمیز و بدون خط است.

8-در گوشی هایی که دارای حافظه خارجی اند ، این حافظه نباید هیچ پارتیشنی علاوه بر پارتیشن های اصلی که معمولآ مخفی و قابل دیدن نیستند داشته باشد.

9-در گوشی های نو در قسمت زنگ ها نباید هیچ زنگی اضافه بر زنگ های اصلی وجود داشته باشد.

10-در وقت خرید گوشی های دست دوم حتمآ 24 ساعت از فروشنده مهلت تست بگیرید تا باتری و دیگر قسمت های آن را به طور کامل تست کنید.

11-یک راه برای تست باتری گوشی دست دوم این است که چندین بار به صورت پشت سر هم گوشی خود را روشن و خاموش کنید.اگر باتری گوشی سالم باشد نباید به اصطلاح خط باتری کم کند یا حد اکثر تا یک خط باتری کم کند . اما اگر پس از این کار خطوط باتری شما نصف یا کمی کمتر یا بیشتر شد. احتمالآ گوشی دچار اشکال شده است.

12-در مورد خرید گوشی هایی که دارای حافظه خارجی هستند یا قابلیت نصب برنامه های مختلف را دارند دقت بیشتری به خرج دهید.اگر در هنگام اجرای یک برنامه پس از مدتی گوشی دچار مکث طولانی می شود بدانید که این گوشی یا ویروس دارد یا نرم افزار های غیر استاندارد روی آن نصب شده که در طولانی مدت برای برنامه اصلی گوشی نیز می تواند مشکل ساز باشد.

13-ظاهر شدن علائم یا اعداد، بی دلیل خاموش و روشن شدن مکرر گوشی ، خارج شدن ناگهانی از یک برنامه در حین اجرا و خالی و پر شدن خط شارژ گوشی از دیگر نشانه هایی است که در مورد گوشی های با قابلیت نصب برنامه می تواند نشانه غیر استاندارد بودن نرم افزار های نصب شده یا ویروسی بودن یا در مراحل پیشرفته نشان دهنده مشکل سخت افزاری گوشی باشد.

14-در صورتی که شما جزو آن دسته از افراد هستید که مدام گوشی عوض می کنید. در هنگام خریدن گوشی نو حتمآ قیمت فروش دست دوم آن را نیز جویا شوید یا از میزان افت احتمالی گوشی مورد نظر خود مطلع شوید چرا که برخی از گوشی ها اصولآ افت قیمت بالایی دارند.

15-قبل از خریدن گوشی تلفن همراه حتمآ اطلاعات کافی و مناسب در مورد قیمت و لوازم جانبی نظیر قاب ، بند، کیف،دفترچه راهنما و ... گوشی به دست آورید تا در هنگام خرید دچار تردید نشوید. 

موفق باشید.