سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوراهک

بهره‌گیری اپل از فناوری فورس تاچ در نسخه جدید

شرکت اپل اعلام کرده است که تصمیم دارد تا در نسخه جدید آیفون از فناوری Force Touch استفاده کند.
 آیفون 6s به همراه آیفون 6s پلاس اپل چهارشنبه‌ی آینده رونمایی خواهند شد؛ یکی از ویژگی‌هایی که در نسل جدید آیفون‌ها شاهد آن خواهیم بود، فناوری فورس تاچ است که هم اینک در مک بوک‌های 13 اینچ و اپل واچ مورد استفاده قرار گرفته است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که فناوری فورس تاچ بکار رفته در آیفون 6s، نسخه‌ی پیشرفته‌تر این فناوری بوده و نام آن 3D Touch Display خواهد بود.

در ماه‌های اخیر یکی از ویژگی‌هایی که همواره در تمام اخبار مرتبط با نسل بعدی آیفون از آن سخن به میان آمده، وجود ویژگی فورس تاچ در نسل جدید آیفون‌های اپل است. حال آخرین گزارش‌های منتشر شده حکایت از این دارد که اپل نسخه‌ی پیشرفته‌تری از فناوری فورس تاچ را در آیفون خود مورد استفاده قرار خواهد داد. شنیده‌ها گویای این موضوع است که نام این فناوری 3D Touch Display خواهد بود.

در حال حاضر صفحه‌ی نمایش اپل واچ و ترک پد مک بوک‌های 13 اینچ اپل از وجود فناوری فورس تاچ بهره می‌برند. این فناوری در گجت‌های مورد اشاره قادر است دو حالت از تماس با سطح مجهز به فورس تاچ را تشخیص دهد؛ تماس بدون فشار یا تپ و فشار انگشت.

اما منابع آگاه از این موضوع خبر داده‌اند که فناوری فورس تاچ مورد استفاده در آیفون‌های جدید سه سطحی خواهد بود. یعنی صفحه‌ی نمایش آیفون قادر است تماس ساده، تماس با کمی فشار و تماس با فشار زیاد را از هم تشخیص داده و واکنش‌هایی را در قبال هر یک از این موارد نشان دهد، از این‌رو است که این فناوری 3D Touch Display نام گرفته است.


فناوری جدید فورس تاچ در آیفون بعدی

با بهره‌گیری از فناوری فورس تاچ سه سطحی توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا نوع جدیدی از بازی‌ها را برای بهره گیری از این قابلیت در اختیار کاربران قرار دهند. انتظار می‌رود این فناوری در آیپد پروهای اپل نیز مورد استفاده قرار گیرد که احتمالا به همراه یک قلم استایلوس روانه‌ی بازار خواهد شد.

انتظار می‌رود فناوری 3D Touch Display به همراه موتورهای تپتیک در آیفون‌های جدید، احساس لمس صفحه‌ی نمایش را با شدت‌های متفاوت به انگشت کاربر القا کند. براساس اطلاعات ارائه شده آیفون 6s و آیفون 6s پلاس به همراه دوربین با سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز 6 المان، تراشه‌ی A9 و همچنین دوربین سلفی بروز شده روانه‌ی بازار خواهد شد.