سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوراهک

تاریخ : 7/6/1394       نویسنده:مسلم احمدی
 

و در حالی که کمتر از شش ماه از معرفی Galaxy S6 edge می‌گذرد شاهد معرفی برادری بسیار شبیه به آن از سوی سامسونگ هستیم: Galaxy S6 edge+؛ اسمارت‌فونی که با صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر و حافظه RAM بیشتر قدرت چندوظیفه‌ای (multitasking) دستگاه را بالا برده و علاقه‌مندان به صفحات بزرگ را جذب خود می‌کند. این گوشی از لحاظ سخت‌افزاری تمام مشخصات اصلی Galaxy Note5 را دارا بوده و شباهت بسیار زیادی به Galaxy S6 و Galaxy S6 edge دارد.

کمپانی سامسونگ الکترونیکس در روز پنج‌شنبه 13 آگوست 2015 (22 مرداد 1394) طی مراسمی در نیویورک از دو اسمارت‌فون جدید در کلاس فبلت‌ها با نام‌های Galaxy S6 edge+ و Galaxy Note5 رونمایی کرد.

جی کی شین (JK Shin) مدیر‌عامل و رییس بخش IT و ارتباطات موبایلی سامسونگ در این رابطه می‌گوید: "در مجموعه سامسونگ به این باور معتقدیم که اسمارت‌فون‌های دارای صفحه‌نمایش‌های بزرگ به صورت موثر می‌توانند بسیاری از موانع و نقاط مشکل‌آفرین کاربران را با ایجاد تجربه دیداری به تر و Productivity بهتر در حین حرکت برطرف سازند. با ارائه گلکسی S6 edge+ و Note5 بر تعهد همیشگی‌مان برای برجسته کردن ابتکارات شجاعانه که هم راستا با نیازهای کاربران و مشتریان‌مان قرار دارند مجددا تاکید می‌کنیم"

Samsung Galaxy S6 edge+ سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس

معرفی گلکسی اس 6 اج پلاس (سمت چپ) و گلکسی نوت5 (سمت راست) توسط جی کی شین در مراسم

Galaxy Unpacked 2015

 

 


 

Samsung Galaxy S6 edge+ سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس

گلکسی اس 6 اج پلاس

هر دوی این مدل‌ها از طراحی مشابه پرچمداران قبلی سامسونگ یعنی S6 و S6 edge برخوردار بود و ساختاری متشکل از فریم و شاسی فلزی و دو بخش شیشه‌ای در جلو و پشت دستگاه در آنها دیده می‌شود. صفحه‌نمایش‌های یکسان، ساختار مولتی‌مدایی مشابه و پردازنده‌هایی از یک خانواده تشابهات این دو مدل را تشکیل می‌دهند. ابعاد Galaxy S6 edge+ برابر با6.9×75.8×154.4 میلی‌متر بوده و وزنی معادل 153 گرم دارد. بدنه Galaxy S6 edge+، همانند برادر کوچک‌تر آن یعنی Galaxy S6 edge ، متشکل از یک شاسی فلزی بوده و در جلو و عقب از شیشه مقاوم Corning Gorilla Glass 4 در آن استفاده شده است که ضمن ایجاد ظاهری بسیار مدرن و امروزی برای دستگاه، ساختار مقاوم‌تری نیز برای این گوشی در برابر سقوط از ارتفاع ایجاد می‌کند.

Samsung Galaxy S6 edge+ سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس

همان‌طور که گفته شد، اندازه صفحه نمایش در این مدل بزرگ‌تر شده و به 5.7 اینچ می‌رسد، از این رو می‌توان این گوشی را به سادگی یک فبلت بزرگ در نظر گرفت. تکنولوژی صفحه نمایش البته تغییری نسبت به گذشته نداشته و همچنان از نوع با کیفیت Super AMOLED بوده و رزولوشن آن نیز 2560×1440 پیکسل اعلام شده است که با توجه به اندازه صفحه نمایش، تراکم پیکسلی 518 ppi را به دست می‌دهد. این میزان تراکم پیکسلی نسبت به S6 edge قبلی سامسونگ با فشردگی 577 پیکسل در هر اینچ با توجه به 0.6 اینچ بزرگ‌تر شدن سایز پنل البته کاهش پیدا کرده اما همچنان نسبت به توانایی چشم انسان در تشخیص پیکسل‌های تصویر بسیار در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. مانند Galaxy S6 edge، در این مدل نیز شاهد خمیدگی دو لبه صفحه نمایش به طرفین دستگاه هستیم، که زیبایی خاصی به گوشی می‌بخشند. این خمیدگی البته همانند S6 edge قبلی کاربردهای نسبتا اندکی داشته و در مقایسه با محصولی همچون Note edge که از یک صفحه‌نمایش جداگانه در کناره تصویر بهره می‌برد تنها در برخی موقعیت‌ها کاربردی خواهد بود.

Samsung Galaxy S6 edge+ سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس

گلکسی اس 6 اج پلاس در کنار گلکسی اس 6 اج

از جمله مزیت‌های این انحنا به عنوان مثال می‌توان به اپلیکیشن People Edge (که به طور پیش‌فرض در این گوشی فعال است) اشاره کرد. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا تنها با یک ضربه به لبه دستگاه فهرست مخاطبان موردعلاقه خود را -- که قبلا انتخاب کرده بودید -- به سرعت مشاهده کنید. هم‌چنین برنامه App Edge شما را قادر می‌سازد تا با انتخاب اپلیکیشن‌های مورد علاقه و اضافه کردن آنها در این برنامه، بتوانید از لبه دستگاه برای دسترسی سریع به این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. نکته جالب دیگری که برای استفاده بهینه از لبه گوشی پیش‌بینی شده، امکان خواندن خبر‌های روز است. سامسونگ با همکاری با شرکایی نظیر CNN ،Yahoo و توییتر به این اقدام جالب دست زده، به این شکل که وقتی انگشتتان را بر روی یکی از دو لبه گوشی می‌کشید -- حتی زمانی که گوشی خاموش باشد -- یک خبر از اخبار منتشرشده در خبرگزاری‌های مذکور، در لبه دستگاه به نمایش درخواهد آمد. در انتها ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که همانند S6 edge در edge+ نیز در یک لحظه تنها یکی از این لبه‌های چپ یا راست گوشی (بسته به انتخاب کاربران) فعال است و به صورت همزمان امکان استفاده از هر دو لبه خمیده برای مواردی که در بالا به آنها اشاره شد وجود ندارد.

Samsung Galaxy S6 edge+ سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس

در قسمت پایین گوشی دکمه Home قرار دارد که در آن یک سنسور تشخیص اثر انگشت نیز تعبیه شده است. به علاوه با فشردن و نگه داشتن این دکمه، Google Now، دستیار صوتی اندروید، فعال می‌شود. سنسور تشخیص اثر انگشت در دکمه Home از زمان ارائه S6 به این سو متحول شد و از ساختاری کشیدنی در Galaxy S5 به مدلی همانند آی‌فون‌های جدید تغییر هویت پیدا کرد. این شیوه که در edge+ نیز حضور دارد سرعت و دقت بسیار بالاتری را نسبت به گذشته ارائه می‌کند.

تا پیش از ارائه رسمی edge+ و البته Note5 از امکان ارتقا چیپ‌ست Exynos 7420 در ساختار این دو گوشی و ارائه آنها با چیپ‌ست Exynos 7422 سخن می‌رفت در عمل اما این حدس و گمان به واقعیت نپیوست و این هر دو مدل همچنان با همان چیپ‌ست قبلی 7420 که پیش از این در هر دو گوشی S6 و S6 edge ارائه شده بود به بازار ارائه شده‌اند. این چیپ‌ست البته هنوز از جمله نقاط قوت اصلی این دو دستگاه با فناوری ساخت 14 نانومتری به حساب می‌آید. چیپست هشت هسته‌ای Exynos 7420 حاضر در S6 edge+ محصولی 64 بیتی از سامسونگ مشتمل بر 4 هسته پردازشی 1.5 گیگاهرتزی منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A53 و 4 هسته پردازشی 2.1 گیگاهرتزی منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A57 به همراه واحد پردازش گرافیکی Mali-T760MP8 است.

Samsung Galaxy S6 edge+ سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس

سامسونگ برای حافظه داخلی Galaxy S6 edge+ دو گزینه 32 و 64 گیگابایت را در نظر گرفته، ولی هیچ‌یک از این دو مدل‌ از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند. خبرهای تایید نشده‌ در مورد امکان ارائه این دو گوشی با حافظه 128 گیگابایتی نیز چندی پیش به صورت نسبتا رسمی رد شد. از جمله دلائلی که سامسونگ را به حذف اسلات حافظه در این گوشی و دیگر اعضای سری S6 همراه با Note5 سوق داده است باید به حضور فناوری حافظه پر سرعت UFS 2.0 در حافظه‌های داخلی دستگاه اشاره کرد که از نگاه سامسونگ در صورت قرار گرفتن یک کارت حافظه با سرعت بسیار پایین‌تر در کنار آن، سرعت کلی مجموعه با افت روبرو می‌شود. حافظه RAM در این گوشی به عنوان یکی از تغییرات مهم دستگاه نسبت به نسل قبلی از 3 به 4 گیگابایت ارتقا یافته و. بدین‌ترتیب تحت شرایط سنگین گرافیک و پردازشی می‌توان انتظار مشاهده تاثیر محسوسی از این افزایش حافظه اجرایی سیستم داشت..

دوربین اصلی دستگاه دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل بوده و از فلش LED و دیافراگمی با گشودگی اف 1.9 بهره می‌برد. از امکانات این دوربین که به ظاهر هیچ تغییر خاصی را نسبت به نسل قبلی خود در گوشی‌های S6 و S6 edge تجربه نکرده است می‌توان به لرزه‌گیر اپتیکال دست، فناوری تشخیص چهره و لبخند، زوم دیجیتال، فوکوس خودکار با سرعت بالا و قابلیت Auto HDR اشاره کرد. دوربین این گوشی می‌تواند با وضوح 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه، با وضوح 1080p با هر دو سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه و نهایتا با وضوح 720p با سرعت 120 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. هم‌چنین قابلیت فیلمبرداری با دامنه دینامیکی بالا یا در اصطلاح HDR نیز در این دوربین پیش‌بینی شده است. دوربین جلوی دستگاه نیز از رزولوشن 5 مگاپیکسل برخوردار بوده و می‌تواند با وضوح 1440p با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. گفتنی است که دوربین اصلی این مدل نیز همانند دو نسل قبلی S6 بار دیگر کمی از دستگاه بیرون زده که به نوعی به ضخامت کم و تخت بودن گوشی اشاره دارد.

Samsung Galaxy S6 edge+ سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس

یکی دیگر از قسمت‌های تغییر یافته در S6 edge+ در ظرفیت باتری دستگاه است که با توجه به 0.6 اینچ بزرگ‌تر شدن سایز صفحه‌نمایش تغییری منطقی و قابل انتظار به نظر می‌رسد. ظرفیت باتری S6 edge‌ اولیه، 2600 میلی آمپر ساعت بود که این میزان در S6 edge+ نزدیک به 15 درصد افزایش پیدا کرده است ظرفیت باتری این گوشی 3000 میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته شده که طبق گفته‌های شرکت‌ سازنده می‌تواند 14 روز در حالت استندبای و 28 ساعت در حالت مکالمه دوام بیاورد. ناگفته نماند که باتری این دستگاه از نوع داخلی و غیر قابل جداسازی (Non-removable) بوده و از شارژ بی‌سیم سریع با استاندارد‌های Qi یا PMA (بسته به نوع مدل) پشتیبانی می‌کند که در عرض دو ساعت می‌توان باتری را به طور کامل با آن شارژ کرد. این سرعت شارژ نسبت به استانداردهای قبلی در این زمینه تا 30 دقیقه سرعت بالاتری را ارائه می‌کند. در این رابطه Justin Denison مدیر ارشد سامسونگ و مسئول کالای موبایل این شرکت ضمن اشاره به شرکت‌هایی نظیر IKEA و Starbucks که در حال قرار دادن فناوری شارژ بی‌سیم در کالاها و فروشگاه‌های خود هستند آینده را متعلق به فناوری‌های بی‌سیم دانست.

Samsung Galaxy S6 edge+ سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس

شارژر بی‌سیم که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد 

فناوری شارژ در بخش معمول سیمی نیز همچنان در این گوشی حضور دارد که می‌تواند شارژ باتری را از صفر تا 100 درصد در زمانی نزدیک به 90 دقیقه به انجام برساند.

Galaxy S6 edge+ به صورت پیش‌فرض با نسخه 5.1.1 اندروید لالی‌پاپ ارائه می‌شود و ساختار منویی آن نیز طبق انتظار براساس واسط کاربری اختصاصی سامسونگ به نام TouchWiz شکل گرفته است.

Galaxy S6 edge+‌ همراه نوت5 با سیستم جدید پرداخت موبایلی این شرکت با نام Samsung Pay ارائه می‌شوند که از هر دو فناوری NFC و MST پشتیبانی می‌کنند. در این رابطه Injong Rhee یکی از مدیران ارشد سامسونگ در این بخش در حین رونمایی از سیستم پرداخت موبایلی Samsung Pay به این واقعیت اشاره می‌کند که "در صورتی که فروشندگان بتوانند از سیستم معمول کشیدن کارت پشتیبانی کنند به احتمال فراوان Samsung Pay را نیز قبول خواهند کرد" به گفته Rhee، سیستم Samsung Pay‌ از دیگر شیوه‌های مشابه در این زمینه امنیت بالاتری را ارائه می‌کند چرا که اطلاعات شخصی و داده‌های کارت اعتباری در این سیستم، ذخیره یا به جای دیگر منتقل نمی‌شوند. سیستم پرداخت موبایلی Samsung Pay که از 20 آگوست (29 امرداد 1394) در کشور کره‌ جنوبی و سپس 28 سپتامبر (6 مهرماه 1394) در آمریکا و در ادامه در بازارهای دیگری نظیر چین، اسپانیا و انگلستان در دسترس قرار می‌گیرد توسط سیستم امنیتی سخت‌افزاری Samsung Knox محافظت شده و علاوه بر کارت‌های اعتباری معمول از کارهای هدیه و کارت‌های اعتباری درون سازمانی نیز پشتیبانی می‌کند.

Samsung Galaxy S6 edge+ سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس

در کنار معرفی S6 edge+ برخی لوازم جانبی نیز برای این مدل ارائه شدند که از جمله جذاب‌ترین آنها باید به یک کیبورد فیزیکی همراه با کاور مربوطه اشاره کرد که ظاهری همانند صفحه‌کلید گوشی‌های قدیمی سامسونگ داشته و بدون استفاده از باتری یا فناوری بلوتوث صرفا با قرار گرفتن روی صفحه‌نمایش و جای گرفتن روی حروف صفحه کلید مجازی صفحه‌نمایش احساس فیزیکی‌تری از تایپ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Samsung Galaxy S6 edge+ سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس

Keyboard Cover - از جذاب‌ترین لوازم جانبی گلکسی اس 6 اج پلاس

زمان ارائه و لانچ محصول در کشورهای مختلف بسته به بازارها و اپراتورهای موبایل متفاوت خواهد بود اما این گوشی همراه با نوت5 از ماه آگوست به صورت جهانی در دسترس قرار می‌گیرد اسمارت‌فون Galaxy S6 edge+ ، در رنگ‌های طلایی پلاتینی، نقره‌ای تیتانیوم، مشکی Sapphire و سفید صدفی عرضه خواهد شد. قیمت این دستگاه نیز به تناسب خرده‌فروشی و کشور متغیر خواهد بود.

Samsung Galaxy S6 edge+ سامسونگ گلکسی اس 6 اج پلاس

خواندنی های دیگر...

1393/12/17
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015
1394/5/24
گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه دوم سال 2015 - حرکت در جاده تعادل
1394/5/31
معرفی گلکسی نوت5 - قلم‌دار 2015 سامسونگ